To nejlepší pro vaše mimi: domácí, nebo kupovaná dětská výživa? | Blog Mall.cz

To nejlepší pro vaše mimi: domácí, nebo kupovaná dětská výživa?

Všichni rodiče chtějí pro své dítě to nejlepší – třeba kvalitní jídlo. Některé maminky se proto vyhýbají kupované výživě a vaří doma vlastní přesnídávky. Ty ale nemusí být pro děťátko vždycky top. Čtěte, proč je dobré sáhnout i po kupované výživě a na co myslet při výrobě domácích svačinek.

V prvních zhruba třech letech života si vaše děťátko buduje stravovací návyky a na vás je, abyste mu zajistili kvalitní a vyváženou stravu. Mnoho maminek proto v dobré víře připravuje domácí přesnídávky a odmítá ty kupované. Přitom právě hotové přesnídávky, které najdete v obchodech, jsou často pro děti to lepší.

Kupovaná výživa: sklenička plná zdraví

Požadavky na dětskou výživu jsou mnohem přísnější než na běžnou stravu. Ovoce, zelenina a další suroviny, ze kterých se dobroty pro nejmenší vyrábí, totiž musí splňovat přísné normy české i evropské legislativy.

Potraviny pro kojence a malé děti:

  • mají několikanásobně nižší tolerovanou míra dusičnanů, pesticidů či těžkých kovů než běžné potraviny,
  • neobsahují žádné konzervační látky ani umělá barviva,

mají konzistenci a nutriční složení přizpůsobené věku dítěte.

V obchodech najdete dětské výživy splňující přísné normy pod označením „Potravina pro zvláštní výživu určená pro kojence a malé děti”.V obchodech najdete dětské výživy splňující přísné normy pod označením „Potravina pro zvláštní výživu určená pro kojence a malé děti”.

Do dětských příkrmů patří jen kontrolované ovoce

Například limit pro obsah zbytkových pesticidů u jablek, ze kterých se vyrábí dětská výživa, je až 1500× přísnější než pro běžná jablka. U mrkve pěstované do kojenecké výživy je dokonce 3000× přísnější.

Pokud tedy půjdete do obchodu a nakoupíte mrkev, kedluben a brambory, abyste doma připravili domácí pochoutku pro vašeho mrňouse, nikdy neseženete tak kvalitní a zdravé potraviny jako ty, které se dávají do kupovaných výživ.

Pečliví výrobci přesnídávek navíc suroviny kontrolují už během pěstování:

  • Plodiny se pěstují na speciálně kontrolovaných místech, kde není nutné používat chemická hnojiva nebo postřiky.
  • Půda polí a sadů neobsahuje těžké kovy ani dusičnany.
  • Vše roste daleko od hlavních silnic i těžkého průmyslu, aby se minimalizovalo znečištění plodin a půdy.

Vitamínů má víc domácí přesnídavka

Na druhou stranu, dětská výživa ve skleničkách se často připravuje sterilizací, při které se ztrácí značná část vitamínů. Hledejte proto výživy připravované v páře. V těch vitamíny zůstávají stejně, jako kdybyste je připravovali doma.

>> Vyberte kvalitní dětské příkrmy na MALL.cz. <<

Při nákupu přesnídávek čtěte pozorně etikety – zkontrolujte věk dítěte, pro které je výživa určena, ale i značku a datum výroby.Při nákupu přesnídávek čtěte pozorně etikety – zkontrolujte věk dítěte, pro které je výživa určena, ale i značku a datum výroby.

Domácí výživy: začněte zdravými ingrediencemi

Chcete-li přece jen dítku dopřát domácí stravu, sežeňte si na přípravu kvalitní suroviny – v běžných obchodech je ale nenajdete. Zárukou není ani pěstování na vlastní zahrádce. I když záhonky nehnojíte, škodliviny se k plodinám mohou dostat třeba z vody, kterou je zaléváte.

Větší množství sodíku nebo dusičnanů v potravinách pak může způsobit vysoký krevní tlak a zvyšuje riziko kardiovaskulárních onemocnění v dospělosti.

Nakupujte proto raději v bio obchodech nebo si najděte bio pěstitele ve svém okolí a jezděte pro ovoce a zeleninu přímo k němu. Vyjde vás to sice dráž, ale potraviny budou zdravější.

Děti jsou na škodlivé látky v jídle mnohem citlivější. Na výrobu svačinek pro nejmenší proto sáhněte po potravinách, které splňují přísné normy pro kojeneckou výživu.Děti jsou na škodlivé látky v jídle mnohem citlivější. Na výrobu svačinek pro nejmenší proto sáhněte po potravinách, které splňují přísné normy pro kojeneckou výživu.

Přesnídávku vyrobíte podle vlastní chuti

Výhodou domácích výživ je, že je připravíte přesně tak, jak je má váš potomek nejraději – vyberete třeba jen jeho oblíbené druhy ovoce a zeleniny. A navíc přesně víte, v jakém poměru jste je do výživy dali.

Při přípravě přesnídávek ale dejte pozor na hygienu – hrozí totiž riziko kontaminace bakteriemi. Vařte jídlo dostatečně dlouho a vyhněte se dlouhému skladování. Jen tak bude jídlo bezpečné a miminko si na něm pochutná. 

Pokud kojenecké a dětské výživě ve skleničkách nevěříte a raději vyrobíte dítku domácí svačinu, kupujte zeleninu a ovoce v obchodech s biopotravinami.Pokud kojenecké a dětské výživě ve skleničkách nevěříte a raději vyrobíte dítku domácí svačinu, kupujte zeleninu a ovoce v obchodech s biopotravinami.

Vyrábíte dětem svačinku doma sami, nebo dáváte přednost kupované výživě? Napište nám své zkušenosti do komentářů.

 

Doporučujeme

  • +420 296 245 025