Konec studeným nohám, nastupuje technologie | Blog Mall.cz

Konec studeným nohám: 7 rad, jak na ně vyzrajete nejen pomocí technologie

Sotva vytáhnete paty ze zahřátého domova, už máte nohy jako kus ledu. Někdo trpí studenými končetinami dokonce i v létě. Existují přitom jednoduchá řešení, která vás zahřejí – třeba večeře s chilli nebo chytré technologie. Čtěte, jak na prokrvení končetin vyzrajete.

V chladném počasí jsou studené ruce a nohy normální. Tělo automaticky sníží průtok krve v končetinách, aby udrželo teplo a cirkulaci krve v důležitějších částech těla. Pokud ale mrznete i doma nebo třeba v létě, zbystřete. Kromě dlouhého pobytu v mrazivém počasí může totiž studené ruce a nohy způsobovat také:

  • stres,
  • nezdravý životní styl a sedavé zaměstnání
  • nebo různé nemoci, jako je cukrovka či špatná funkce štítné žlázy.

Neplašte se, zkuste nejdřív následující tipy a až pokud to nepomůže, běžte k lékaři. Co vám pomůže končetiny rychle zahřát:

1. Hýbejte se a cvičte prsty

Pohyb je nejúčinnější způsob, jak rychle rozproudíte krev v těle a končetiny zahřejete. Zařaďte proto do svých každodenních rituálů i sportovní chvilku nebo alespoň choďte víc pěšky. Cvičit můžete i doma u televize – krčte a zatínejte prsty nebo kružte chodidly.  Pracujete-li v kanceláři, občas se projděte nebo chvíli pracujte ve stoje.

Abyste končetiny prokrvili, využijte každou volnou chvilku. Pokud zrovna čekáte na autobus, klidně si na zastávce zacvičte – kmitejte rukama dopředu a dozadu, stoupejte si na špičky nebo si podupávejte.Abyste končetiny prokrvili, využijte každou volnou chvilku. Pokud zrovna čekáte na autobus, klidně si na zastávce zacvičte – kmitejte rukama dopředu a dozadu, stoupejte si na špičky nebo si podupávejte.

>> Na studené nohy vám pomůže také otužování. Čtěte, jak ně něj. <<

2. Chce to zázvor nebo chilli

Hřejivé potraviny nerozpálí jen vaše ústa, ale prokrví celé tělo – včetně končetin. Myslete proto na pestrý jídelníček a zařaďte do něj potraviny, které zlepšují krevní oběh. Například:

  • zázvor,
  • chilli papričky,
  • skořici,
  • česnek
  • nebo luštěniny.

Skvěle vás prohřejí i bylinky, jako je měsíček lékařský, hřebíček nebo meduňka. Svou stravu doplňte také o vitamín E nebo hořčík.

>> Jaké další koření vás v chladu zahřeje? <<

3. Dejte si teplou koupel

Napusťte si vanu a ponořte se na 15 minut do horké vody (ale pozor, neměla by mít víc než 44 °C). Není to jen relax pro vaši mysl, ale také účinná léčba pro studené nohy. Do vody klidně přilejte levandulový či rozmarýnový olej nebo nasypte lžíci sypaného zázvoru.

Pokud se vám nechce do napouštění vany, nalejte teplou vodu třeba do lavoru, přidejte bylinkový olej a ponořte do lázně jen nohy.Pokud se vám nechce do napouštění vany, nalejte teplou vodu třeba do lavoru, přidejte bylinkový olej a ponořte do lázně jen nohy.

4. Myslete na správné oblečení

Divy s prokrvením končetin udělá i správné oblečení. Hlavně v zimě nezapomínejte na teplé ponožky a rukavice a dbejte na vrstvení. Při výběru outfitu ale sáhněte spíš po volnějších kouscích, příliš těsné prádlo narušuje správnou cirkulaci krve v těle a vašim zmrzlým končetinám nepomůže.

5. Zbavte se zlozvyků, které zužují cévy

Vrátili jste se ze zimní procházky? Možná vás láká sáhnout po horkém grogu nebo svařeném víně. Alkoholové drinky vás sice na chvíli zahřejí, ale dlouhodobě nepomohou – komplikují totiž udržování tělesné teploty. Omezte také pití kávy a kouření, které stahuje cévy a může způsobovat syndrom studených končetin.

6. Nechte se hýčkat masáží

Chcete-li nohy prokrvit, promačkejte je a namasírujte. Jestli nemáte s masáží zkušenosti, použijte masážní kartáček – krouživými pohyby jím přejíždějte po chodidle, začněte u prstů a postupujte k patě. Pak přejděte přes kotníky až na lýtka.

Náš tip: V létě zkuste také chůzi naboso a střídejte různé povrchy. Masáž chodidel při chůzi na trávě, po písku nebo kamínkách nohy prokrví.

Masáž nohou si dopřejte každý večer před spaním. S masírováním to ale nepřehánějte, 15 minut bohatě stačí.Masáž nohou si dopřejte každý večer před spaním. S masírováním to ale nepřehánějte, 15 minut bohatě stačí.

7. Pomůže i technologie: sáhněte po chytré vložce

A jestli se chystáte ven a chcete si udržet nohy v teple, přichází na řadu technologie. Digitsole je první interaktivní hřejivá vložka do bot, kterou jednoduše vyměníte za současné vložky a spárujete pomocí Bluetooth s mobilem. Následně ji ovládáte pomocí aplikace.

Nastavíte v ní, jako teplotu chcete uvnitř boty – chytré vložky jsou vybaveny termostatem, takže boty vyhřejí na stupeň přesně. Kdykoli je navíc můžete vyjmout a vložit do jiných bot.

Jaké jsou další výhody chytrých vložek:

  • teplotu můžete nastavit zvlášť pro pravou a levou nohu,
  • mají v sobě zabudovaný krokoměr, takže snadno zjistíte, jakou vzdálenost jste ušli a kolik jste spálili kalorií,
  • na jedno nabití vydrží nohy ohřívat až 6 hodin, takže budete v teple i na delším výletě,
  • jsou anatomicky tvarované a podporují zdravou chůzi,
  • zahřejí vás i v největších mrazech, byly testovány v -34 °C.

>> Pořiďte si chytré vložky do bot Digitsole na MALL.CZ. <<

A aby vám nic neuniklo, sledujte nás na sociálních sítích – jsme na Facebooku, Instagramu i na YouTube.