V otužilém těle zdravý duch: začněte s otužováním ještě dnes

Blíží se čas nachlazení a návštěv u doktora. Nevydávejte se ale na velký nákup paralenů – raději se začněte otužovat. Během krátké doby tak posílíte svou imunitu a prospějete své psychice. Poradíme vám, jak začít.

Otužování je o poznání levnější a účinnější než umělé přípravky na posílení imunity. Stačí když změníte způsob, jak se ráno sprchujete. Pokud se v zimě často klepete při čekání na autobus nebo jste náchylní na rýmy a nachlazení, měli byste se začít otužovat.

Pravidelným otužováním:

  • vybudujete obranyschopnost organismu,
  • snížíte riziko vysokého krevního tlaku
  • a potlačíte příznaky alergií.

Otužování má také velký vliv na psychickou pohodu, proto se během něj díky vyplavování hormonů dostanete do téměř euforického stavu.

Ačkoliv je otužování zdraví velmi prospěšné, není vhodné pro všechny. Nezkoušejte ho, pokud máte potíže se srdcem a krevním tlakem. Máte-li jiné zdravotní problémy, proberte otužování nejprve se svým lékařem.

Po pravidelném otužování budete lépe snášet zimní počasí a teploty pod nulou.Po pravidelném otužování budete lépe snášet zimní počasí a teploty pod nulou.

První kroky

Důležité je začít malými krůčky a neskočit do studené vody po hlavě. V úplném začátku zkuste některou z těchto metod:

  • Smočte se na pár vteřin studenou vodou od kolen dolů. Jakmile si zvyknete, můžete postupovat výš.
  • Namočte si do studené vody houbičku a otírejte si s ní tělo.
  • Během sprchování teplou vodou pomalu snižujte její teplotu.

Dobrou přípravou je také otužování bez vody:

  • Spěte s otevřeným oknem.
  • Ztlumte si doma topení o tři až pět stupňů.
  • Každé ráno si zacvičte na balkóně nebo s otevřeným oknem, a to bez bundy, mikiny nebo svetru.

>> Zacvičte si na balkoně v novém sportovním oblečení <<

Ranní cvičení v tričku a s otevřeným oknem je rovněž účinná forma otužování.Ranní cvičení v tričku a s otevřeným oknem je rovněž účinná forma otužování.

Sprcha je základ

Jakmile si na některou z těchto metod zvyknete, můžete přejít na nejdůležitější rituál každého otužilce – sprchování studenou vodou.

Sprchujte se studenou vodou každé ráno – pokud se vám otužování zalíbí, můžete ho praktikovat dvakrát denně – ráno a večer. Ranní studená sprcha je však důležitější – lépe posilní imunitu a nastartuje vás do nového dne.

Pro otužování je klíčová setrvačnost, proto si z něj udělejte pravidelný rituál. Pokud jednou za čas vynecháte, nic se neděje, ale pamatujte, že bez pravidelnosti otužování nebude fungovat. Pokud jen pár dní za sebou vynecháte, tělo si bude muset na studenou vodu znovu zvykat.

Na otužování je ideální sprchový kout. Pokud máte vanu, zkuste si v ní alespoň dřepnout, ať ve studené vodě nesedíte.Na otužování je ideální sprchový kout. Pokud máte vanu, zkuste si v ní alespoň dřepnout, ať ve studené vodě nesedíte.

Během sprchování dodržujte tato pravidla:

  • Studenou vodou se sprchujte v průměru tři minuty. V zimě dobu klidně zkracujte a v létě prodlužujte.
  • Sprchujte si nejprve trup a končetiny, až na závěr hlavu – hlava je totiž na studenou vodu nejcitlivější.
  • Během sprchování se můžete pohybovat, například přešlapovat, vrtět se nebo tancovat – na studenou vodu si tak lépe zvyknete.
  • Po osprchování se rychle utřete suchým ručníkem. Můžete si také dát pár zahřívacích cviků, například dřepů.
  • Otužujte se vždy před snídaní.

Pokud se stane, že onemocníte, otužování přerušte, neboť by se vám nemoc mohla zhoršit. Pokračovat můžete, jakmile se uzdravíte. Protože z vás ale budou otužilci, nemoc vás přejde rychleji než dřív.

Jakým způsobem se otužujete vy? Napište nám do komentářů.

 

Doporučujeme

  • +420 296 245 025