6 mýtů o prodloužení opálení

Betakaroten prodlouží opálení, sprcha a peelingy ho naopak rychleji vyzmizíkují. Nevěřte tomu, co se říká, a ujistěte se, že vaše opálení opravdu vydrží až do podzimu.

Mýtus 1: Sprchujte se málo a krátce

Jeden z nejrozšířenějších mýtů vychází z předpokladu, že časté sprchování zapříčiní blednutí opálení. Nepočítá přitom s faktem, že jakmile je kůže jednou opálená, voda opálení nesmyje.

Na každém šprochu je ale pravdy trochu a tak i tady platí, že pokud chcete opálení udržet co nejdéle, vyhněte se dlouhým koupelím v horké vodě. Vyměňte je za studenou sprchu, která pleť vzpruží a na rozdíl od horké lázně ji tolik nevysuší.

Mýtus 2: Nepoužívejte kosmetiku, naruší opálení

Opalující se často bojí, aby peeling nenarušil pracně nabyté opálení. Jde ale o fámu a naopak zbavení odumřelých částic zanechá kůži hydratovanou a opálení zvýrazní. S „peelingováním“ to ale nepřehánějte, stačí 2× týdně. 

K výrobě domácího peelingu použijte to, co máte v lednici a spíži.K výrobě domácího peelingu použijte to, co máte v lednici a spíži.

Po peelingu si dopřejte pořádnou dávku hydratace. Mažte se krémem, nebo lépe přírodním olejem. Například kokosový olej pleť vyživí i na suchých místech jako jsou lokty, kolena a kotníky. Olej nebo krém vmasírujte do kůže vždy po sprše, ale používejte ho klidně i jindy v průběhu dne.

Mýtus 3: Když se spálím, opálení vydrží déle

S opalovacím krémem šetřím a když se spálím, opálení alespoň vydrží déle. Na tuto nebezpečnou fámu rychle zapomeňte. Tím, že kůži necháte spálit, opálení rozhodně neprodloužíte. Naopak se rychle „sloupnete“ a zaděláváte si na rakovinu kůže.

Kůži chraňte opalovacím krémem i za cenu toho, že se neopálíte tolik, kolik byste si přáli. Myslete raději na zdraví, než na krásu.Kůži chraňte opalovacím krémem i za cenu toho, že se neopálíte tolik, kolik byste si přáli. Myslete raději na zdraví, než na krásu.

Mýtus 4: Užíváním betakarotenu prodloužíte opálení

Provitamin A, který je součástí pilulek betakarotenu, slibuje déle trvající opálení. Ve skutečnosti je to s betakarotenem trochu jinak – opálení neprodlouží, ale pomůže pleti nabrat sytější barvu.

Opálenější nebudete, ale betakaroten zvyšuje obranyschopnost a bojuje proti rakovině, takže jeho užívání rozhodně nepřijde nazmar.

Mýtus 5: Získáte návštěvou solária zdravé opálení?

Solárium opálení sice prodlouží, ale za cenu vysušené a rychleji stárnoucí pokožky. Při opalování na pláži se vaše tělo připraví na vstřebávání UV paprsků. Těch v solárium dostanete několikanásobnou nálož, což kůži unaví a brzy na ní objevíte malé vrásky.

Mýtus 6: Na opálenou pleť nepoužívejte samoopalovací přípravky

Oproti soláriu samoopalovací přípravky kůži zbytečně nezatíží a zároveň podpoří opálení. Po dovolené sáhněte po tónovacím krému, který zvýrazní přirozené opálení, a když zpozorujete blednoucí kůži, dobarvěte ji samoopalovacím krémem nebo pěnou. Než se do samoopalování pustíte, hýčkejte se peelingem a pořádně pleť hydratujte.

Před opalováním nezapomeňte na opalovací krém, po slunění kůži hýčkejte krémem nebo kokosovým olejem. Blednoucí opálení dobarvěte samoopalovacím krémem.Před opalováním nezapomeňte na opalovací krém, po slunění kůži hýčkejte krémem nebo kokosovým olejem. Blednoucí opálení dobarvěte samoopalovacím krémem.

Aby vaše opálení vydrželo co nejdéle, dbejte i hydrataci zevnitř ve formě pravidelného pitného režimu. Vynechejte alkohol a mastná jídla, která pleť zanáší a naopak do svého zkrášlovacího rituálu zařaďte pravidelné peelingy.

Jak se o opálení staráte vy? Podělte se s námi o vaše tipy na Facebooku

 

Doporučujeme

  • +420 296 245 025