Infrasauna – nejlepší přítel sportovce | Blog Mall.cz

Infrasauna – nejlepší přítel sportovce

Relaxovat do infrasauny chodí kde kdo. Ne všichni ale vědí, že infrasauna není jen místem pro odpočinek, ale taky součást sportovní přípravy. Rozežene svalové křeče a nabudí sportovní výkony. Čtěte, jak a kdy si ji dopřát.

Ne nadarmo si infrasaunu dopřávají profesionální sportovci z celého světa. Ať už se jdete proběhnout v parku, projet na kole nebo třeba cvičit do posilovny, infrasauna vás nakopne k těm nejlepším sportovním výkonům.

Léčivé infračervené paprsky vám totiž pomůžou s přípravou, tréninkem i regenerací. Pronikají 3–4 cm hluboko pod kůži – prohřívají přímo lidskou tkáň a zlepšují prokrvení svalů. Díky tomu pobyt v infrasauně:

  • zabraňuje tuhnutí končetin i po cyklistickém výšlapu,
  • regeneruje klouby a namáhané svalstvo z posilovny,
  • urychluje léčbu svalových křečí i výronů kotníků,
  • snižuje svalové napětí třeba z uběhnutého maratonu
  • a celkově zmírňuje bolest a únavu.

Na rozdíl od klasické finské sauny je teplota v infrakabině nižší – jen kolem 30-60 °C. Účinky jsou ale o to větší. • 

V infrasauně byste měli strávit ideálně 30–40 minut a pro nejlepší výsledky proceduru klidně opakujte i 3× do týdne.

Ať už jdete relaxovat do sauny nebo infrasauny, zůstaňte uvnitř jen tak dlouho, jak vám bude teplo příjemné. Nutně nečekejte až do uplynutí časového limitu. • 

Před výkonem nebo až po něm?

Jestli chcete být ve formě a tělu dopřát relax a odpočinek, do sauny choďte nezávisle na cvičení.

Pokud se ale věnujete sportu hodně a infrasaunu berete jako součást sportovní přípravy, pečlivě zvažte, zda do tepla půjdete před nebo po tréninku. Záleží na tom, jaký sport děláte:

  • Vytrvalostní sporty – běháte, jezdíte na kole nebo plavete? Choďte do sauny raději po tréninku. Pobyt v místnosti roztopené na příjemných 30–60 °C zvýší průtok krve do svalů, urychlí regeneraci těla a posílí vytrvalost.
  • Silové sporty – vzpíráte-li činky nebo chodíte do posilovny, nastartujte svůj organismus infrapaprsky už před výkonem. Svaly se zahřejí, infrapaprsky zbaví tělo toxinů a zlepší funkci srdce. Teplo v infrasauně navíc stimuluje proteiny teplotního šoku, které podporují růst svalové hmoty.

Vždy chvíli počkejte, než po tréninku půjdete do sauny – alespoň pár desítek minut. Pokud běháte, zkontrolujte si nejprve, že váš puls klesnul pod hodnotu 100 úderů za minutu. • 

Paprsky i pro nesportovce

Účinky léčivých infrapaprsků si užijete, i když zrovna nejste sportovní typ. Nabudí vás energií a postarají se o vaše zdraví:

  • posilují imunitní systém a pomáhají při chřipce a nachlazení,
  • zbaví vás celulitidy a ekzémů,
  • působí proti bolesti zad
  • a čistí póry.

Za teplem a infračervenou relaxací navíc nemusíte jezdit přes celé město. Nejmenší kabiny zaberou jen 1 m2, takže si je můžete pořídit i k sobě domů.

>> Pořiďte si infrasaunu do vlastní koupelny.

Chodíte pravidelně do sauny nebo infrasauny? Napište nám do komentářů, jak vám relax pod léčivými paprsky pomáhá při sportu.

 

Top 5