Infrasauna – nejlepší přítel sportovce

Relaxovat do infrasauny chodí kde kdo. Ne všichni ale vědí, že infrasauna není jen místem pro odpočinek, ale taky součást sportovní přípravy. Rozežene svalové křeče a nabudí sportovní výkony. Čtěte, jak a kdy si ji dopřát.

Ne nadarmo si infrasaunu dopřávají profesionální sportovci z celého světa. Ať už se jdete proběhnout v parku, projet na kole nebo třeba cvičit do posilovny, infrasauna vás nakopne k těm nejlepším sportovním výkonům.

Léčivé infračervené paprsky vám totiž pomůžou s přípravou, tréninkem i regenerací. Pronikají 3–4 cm hluboko pod kůži – prohřívají přímo lidskou tkáň a zlepšují prokrvení svalů. Díky tomu pobyt v infrasauně:

  • zabraňuje tuhnutí končetin i po cyklistickém výšlapu,
  • regeneruje klouby a namáhané svalstvo z posilovny,
  • urychluje léčbu svalových křečí i výronů kotníků,
  • snižuje svalové napětí třeba z uběhnutého maratonu
  • a celkově zmírňuje bolest a únavu.

Na rozdíl od klasické finské sauny je teplota v infrakabině nižší – jen kolem 30-60 °C. Účinky jsou ale o to větší.Na rozdíl od klasické finské sauny je teplota v infrakabině nižší – jen kolem 30-60 °C. Účinky jsou ale o to větší.

V infrasauně byste měli strávit ideálně 30–40 minut a pro nejlepší výsledky proceduru klidně opakujte i 3× do týdne.

Ať už jdete relaxovat do sauny nebo infrasauny, zůstaňte uvnitř jen tak dlouho, jak vám bude teplo příjemné. Nutně nečekejte až do uplynutí časového limitu.Ať už jdete relaxovat do sauny nebo infrasauny, zůstaňte uvnitř jen tak dlouho, jak vám bude teplo příjemné. Nutně nečekejte až do uplynutí časového limitu.

Před výkonem nebo až po něm?

Jestli chcete být ve formě a tělu dopřát relax a odpočinek, do sauny choďte nezávisle na cvičení.

Pokud se ale věnujete sportu hodně a infrasaunu berete jako součást sportovní přípravy, pečlivě zvažte, zda do tepla půjdete před nebo po tréninku. Záleží na tom, jaký sport děláte:

  • Vytrvalostní sporty – běháte, jezdíte na kole nebo plavete? Choďte do sauny raději po tréninku. Pobyt v místnosti roztopené na příjemných 30–60 °C zvýší průtok krve do svalů, urychlí regeneraci těla a posílí vytrvalost.
  • Silové sporty – vzpíráte-li činky nebo chodíte do posilovny, nastartujte svůj organismus infrapaprsky už před výkonem. Svaly se zahřejí, infrapaprsky zbaví tělo toxinů a zlepší funkci srdce. Teplo v infrasauně navíc stimuluje proteiny teplotního šoku, které podporují růst svalové hmoty.

Vždy chvíli počkejte, než po tréninku půjdete do sauny – alespoň pár desítek minut. Pokud běháte, zkontrolujte si nejprve, že váš puls klesnul pod hodnotu 100 úderů za minutu.Vždy chvíli počkejte, než po tréninku půjdete do sauny – alespoň pár desítek minut. Pokud běháte, zkontrolujte si nejprve, že váš puls klesnul pod hodnotu 100 úderů za minutu.

Paprsky i pro nesportovce

Účinky léčivých infrapaprsků si užijete, i když zrovna nejste sportovní typ. Nabudí vás energií a postarají se o vaše zdraví:

  • posilují imunitní systém a pomáhají při chřipce a nachlazení,
  • zbaví vás celulitidy a ekzémů,
  • působí proti bolesti zad
  • a čistí póry.

Za teplem a infračervenou relaxací navíc nemusíte jezdit přes celé město. Nejmenší kabiny zaberou jen 1 m2, takže si je můžete pořídit i k sobě domů.

>> Pořiďte si infrasaunu do vlastní koupelny.

Chodíte pravidelně do sauny nebo infrasauny? Napište nám do komentářů, jak vám relax pod léčivými paprsky pomáhá při sportu.

 

Doporučujeme

  • +420 296 245 025