Jak vytěžit potenciál z precizního řešení? To ví jeden z mentorů hackathonu Ilja Volf

Dnes a zítra bude několik skupin vývojářů a datových specialistů žhavit nejenom procesory, ale i mozkové závity. Investiční skupina Rockaway pořádá hackathon, kde se bude soutěžit o krásných 100 000 korun. A my vám chceme představit jednoho z bohaté škály mentorů, který během nočního marathonu bude podávat pomocnou ruku. Je jím šéf Business Intelligence v Mall Group Ilja Volf.  

Ilja Volf má zkušenosti nejenom z prostředí start-upů, ale i velkých korporací. Jeho pracovní cesta ho zavedla až do Mall Group, kde spatřuje v souvislosti s BI řadu výhod: „Tím, že operujeme několik e-shopů napříč více zeměmi, máme možnost pouštět několik paralelních testů, výsledky validovat a škálovat napříč. Velký traffic a zákaznická báze nám umožňuje rychlé interakce a tím pádem okamžitou zpětnou vazbu. Často začínáme menšími pokusy, které při úspěchu škálujeme a následně implementujeme napříč Mall Group. Mám dojem, že všichni intenzivně cítíme ten ohromný potenciál, který jako skupina máme.“

Ilja VolfIlja Volf • 

Šéf BI buduje ve skupině datový tým, který se jen tak někde nevidí. Za poslední rok se zdvojnásobil a v současnosti čítá 25 lidí. Jsem rád, že se skupina MG rozhodla pro vlastní silný datový tým. Spousta firem nemá dedikované dostatečné zdroje na webové či BI analytiky, případně řeší analytiku přes agentury, které ale nedisponují vhledem do interního dění firmy. V budoucnu tyto firmy nemusí doběhnout ten rychle jedoucí vlak,“ vysvětluje Ilja.

Ačkoli se Ilja ještě žádného hackatonu nikdy nezúčastnil, na tom dnešním si zkusí hned roli mentora. V čem bude jeho role spočívat? „Můj background je byznysový, vždy mě primárně zajímá, zda je výsledek našeho snažení aplikovatelný v reálném světe a jakou změnu dokáže spustit. Moje zkušenost s BI i analytickými řešeními je, že jsou často velmi precizní a ve svém jádru silně funkční, nicméně chybí jim z hlediska pracnosti marginální krůček k tomu, aby z nich jejich uživatelé byli schopni těžit plný potenciál. Tohle je oblast, ve které bych chtěl pomoci,“ říká Ilja a zároveň je zvědavý, s čím vším účastníci přijdou. Vymyšlená řešení se potom totiž adaptují do infrastruktury Mall Group skupiny. 

Do současné chvíle se BI týmu podařilo vybudovat například model na dynamické řízení cen, jenž optimalizuje marži a tržby na základě online dat. Před časem také dokončili vyhodnocení profitability retargetingových platforem, a to byl podle Ilji velký experiment s výsledky, které je navedly k výrazně efektivnějšímu řízení nákladů.

Tím to ale nekončí. „Hledáme další způsoby zrychlení načítání webu. Nebo stavíme automatizovaný systém na odhalování anomálií – v momentě propadů prodeje automatizovaný systém zkoumá odchylky. Díky naším obrovským objemům prodejů v celé Mall Group jsme schopni takovou situaci zachytit v podstatě v reálném čase a jsme schopni okamžitě reagovat,“ vyjmenovává šéf BI.

Témy:
  volf, BI, hackathon, IT
 

Doporučujeme

  • +420 296 245 025