MALL Pay je nejen super služba, ale i test důvěry, sdělil na Retail Foru 2019 Adam Kolesa, šéf MALL Pay

Důvěra je základním stavebním kamenem každého vztahu a platí to i v podnikání. Právě na ni se zaměřil 4. ročník inspirativní konference Retail Forum 2019 pořádaný společností KPMG. Mezi řadou skvělých řečníků nechyběl za Mall Group ani Adam Kolesa, šéf nové platební metody MALL Pay, v jejímž DNA je hlavně důvěra. S účastníky konference se podělil o své zkušenosti v oblasti finančních služeb v e-commerce.


Tržby internetových obchodů každoročně rostou a nakupování na internetu se stává čím dál více populární. Šetří čas, je pohodlné, flexibilní, a navíc finančně výhodné. Přesto je podle Adama Kolesy právě důvěra důvodem, proč lidé nenakupují on-line mnohem více.

Lidé se při nakupování na internetu bojí několika věcí: že jim zboží nebude doručeno včas, že si ho nemohou dopředu vyzkoušet, nejsou si jistí jeho vrácením a z nedostatku referencí či informací o prodejci se bojí, že při platbě předem přijdou o peníze. Poslední tři faktory jsou pak hlavními důvody, proč v Česku třetina lidí stále dává přednost platbě na dobírku,“ komentoval současnou situaci Adam Kolesa.

Pro firmu je klíčové poskytnout zákazníkovi platební služby na míruPro firmu je klíčové poskytnout zákazníkovi platební služby na míru • 

Kde jinde než v internetovém podnikání, se pak důvěra testuje nejvíce, zvláště jde-li o finance. „Aby se stal zákazník značce loajální, musí být s nákupem spokojený a musí ji důvěřovat. Pro firmu je proto klíčové poskytnout zákazníkovi platební služby na míru tak, aby vyhovovaly co nejvíce jeho potřebám,“ dodává Adam.

Mall Group už v tomto směru udělala krok vpřed a přišla s vlastní platební metodou MALL Pay, díky které si mohou zákazníci prodloužit záruku na zboží nebo si bez jakéhokoliv navýšení odložit platbu až o 14 dní. Získají tak čas na to si zboží v klidu vyzkoušet a nemusí platit předem za to, co nechtějí.

Na konferenci se mluvilo  nejen o budování důvěry, ale i jejím řízení, ztrátě nebo znovuzískáníNa konferenci se mluvilo nejen o budování důvěry, ale i jejím řízení, ztrátě nebo znovuzískání • 

Tým Adama Kolesy má ale ještě vyšší ambice, než jen v rámci e-shopů skupiny Mall Group nabízet ty nejlepší finanční služby spojené s on-line nakupováním. Už nyní intenzivně pracuje na tom, aby MALL Pay byla otevřená platforma pro každého na trhu. Chystají také například vlastní finanční aplikaci nebo platební kartu. „Otázka vývoje finančních služeb v e-commerce pro nás zůstává klíčová. Do budoucna se chceme zaměřit po vzoru velkých společností, které už také vstoupili na finanční trh, na prohlubování služeb s důrazem na plně personalizovaná řešení a zákaznicky orientovaný přístup. Právě to vede dlouhodobě k zisku loajálních zákazníků,“ uvedl Adam Kolesa.

Čtvrtý ročník konference nabídl inspiraci a zkušenosti z perspektivy silných značek, rodinných firem i rychle rostoucích start-upů. Mluvilo se o důvěře a jejím budování, řízení, ztrátě i znovuzískání.  Jmenovitě na konferenci vystoupil například Antonín Kokeš, majitel ALBI Česká republika a Antonínovo pekařství, který říká, že k dlouhodobé loajalitě vede oboustranný dialog. Ondřej Krátký, CEO alternativní taxislužby Liftago, zase promluvil o tom, jak Liftago zabudovalo důvěru do fungování softwaru, přístupu k taxikářům, zákazníkům, úřadům nebo týmu.

Konferenci Retail Forum 2019 zorganizovala společnost KPMGKonferenci Retail Forum 2019 zorganizovala společnost KPMG • 

Ať už jde o důvěru ze strany zaměstnanců nebo důvěru zákazníků ve značku či kvalitu služeb, buduje se postupně a její ztráta se může dramaticky promítnout do zisku společnosti. Poselstvím čtvrtého ročníku Retail Fora 2019 tak může být, že na špičce se udrží jen ti, kteří se nebudou bát inovací a kterým budou lidé věřit.

 

Doporučujeme

  • +420 296 245 025