ráce v consultingu Adama naučila, že nejúspěšnější firmy mají silnou kulturu a do detailu definované hodnoty. Ty si Mall Group stanovila jako Ownership, Týmovost, Vynalézavost a Nákladovou efektivitu; nejedná se však jen o prázdná slova napsaná na zdi. Jejich přijetí je proces, který by měl vést zejména management. Mall Group zahrnuje své hodnoty i do firemního hodnocení a poskytuje zaměstnancům prostor se o jejich smyslu a plnění zamyslet také během off-site akcí.
Jak se hodnoty v Mall Group projevují v praxi? Díky vynalézavosti a kreativitě kolegů vznikla například velmi úspěšná marketingová videa. To předloňské s Leošem Marešem a Uberem dokonce zaznamenalo rekord, když mělo na FB přes milion zhlédnutí. Několik zrealizovaných nápadů zase ušetřilo Mall Group nemalé peníze. "Nastavení hodnot je proces. Nejdřív jsou někde napsané, potom se jimi žije. Musí to začít organizací protékat. Nejenom top management, ale i vybraní lidi se nebojí to vzít na sebe. Jdou za tím, co si vymyslí a baví je to. Jde o cíl, který se nám daří pomalu naplňovat," říká Adam. Na podporu hodnot vznikl projekt s názvem Respekt a Inovace.
Jakub Havrlant, který vedle vedení Rockaway už více než rok působí jako CEO Mall Group, dokázal přesvědčit novou firmu svého portfolia, že má jasnou a silnou vizi, na jejímž uskutečnění plánuje tvrdě pracovat. A postupem času začala práce přinášet ovoce. Ve firmě se objevují noví srdcaři a lidé častěji přicházejí s iniciativou a nápady. Interní drive se promítl i navenek; Mall jako zaměstnavatel získává na prestižnosti a přitahuje zajímavé kandidáty.
Rok poté
Spojení Mall Group s Rockaway hodnotí Adam pozitivně: „Mám radost, kam se firma posunula. Je to vidět i navenek, ale mluvím tu zejména o interních změnách: pasivní nedůvěřivé reakce jsme dokázali přetransformovat v novou energii, která hýbe projekty. Lidé se nebojí přijít s novými nápady, převzít iniciativu a skutečně věří Jakubově vizi. Všichni jsme v souladu s tím, že chceme být firmou, která je tu od toho, aby ulehčila zákazníkům práci tak, aby měli čas dělat to, co chtějí a potřebují.“
Zdá se, že Mallu se dynamická proměna daří. Struktura firmy si prošla velkým množstvím změn, od personálního obsazení až po procesy. Při hodnocení uplynulého roku zdůrazňuje Adam zejména důležitost vhodné a konzistentní komunikace v rámci firmy: „Nezapomínejte na lidi. Vyjasněte si, co je vaším společným cílem, a pokud si myslíte, že jej komunikujete často, ještě dvakrát přidejte.“ Pokud vás zajímá, jaké další věci Adam Kolesa hodnotil, podívejte se na rozhovor v Cult Talks.
Tu nejtěžší část transformace má už Mall Group za sebou. Hodnoty jsou nastavené, vize je jasná, komunikace zřetelnější, ale pořád není vyhráno. Výzev je ve skupině stále hodně. Pokud byste se na nich chtěli podílet, projděte si nabízené pozice na kariérních stránkách a připojte se.