Jsme mozek firmy, říká o sobě tým Business Inteligence

„Snažíme se pracovat na projektech, které posunou firmu dál,“ popisuje svoji činnost Viktor Šohájek, Data Scientis. V týmu Business Inteligence (BI) v Mall Group věří, že data jsou rozhodujícím faktorem pro úspěch firmy. Nyní v něm působí přes dvacet lidí, kteří pracují „ve dne v noci“, aby společnými silami budovali datovou kulturu ve firmě. Jak tým funguje a jak vidí svoji práci jeho členové, vám poodhalí následující článek.

Úkolem BI týmu je přicházet s projekty a analýzami, které firmě pomůžou k tomu, aby rozhodnutí související s plánováním byznysové strategie byla co nejlepší. Díky rozboru dat dokáží analytici v BI zjistit, kolik peněz marketingová kampaň firmě přinese nebo na čem se prodělává. Jednoduše vědí, kde přidat a kde ubrat. Výsledky své práce mají k dispozici téměř ihned.

Úkolem BI týmu je pomoci firmě k co nejlepším rozhodnutímÚkolem BI týmu je pomoci firmě k co nejlepším rozhodnutím • 

Tým BI je rozdělen do pěti divizí – Sales, Digital, Finance, Logistics a nově vzniklá Data Science. Přestože se každý tým zaobírá něčím jiným, vzájemně se doplňují. Část lidí umí data spojovat. Druhá skupina je schopná predikovat, co se stane. Nakonec se všeho zhostí analytici, kteří jsou dobří v hypotézách. Pokládají si otázky a s pomocí dat na ně odpovídají. Společně ovlivňují výsledky Mall Group.

Viktor Šohájek, Data Scientist, je v Mall Group specialistou na „Data science“, což sám překládá jako „Fancy word pro statistiku“. V BI týmu pracuje na sestavování modelů a predikcí. „Můžu říci, co se stane a s jakou jistotou. To mi přijde hrozně sexy. Snažíme se pracovat na projektech, kterým věříme a které posunou firmu dál. Jsme takový mozek datových projektů firmy.“ Čtyři až pět lidí se v BI věnuje konkrétnímu projektu. Řeší například předpovídání marketingových dat a dynamické nastavování cen. „Jsem rád, že máme tým lidí, které baví podobné věci. Kolegové jsou do toho stejně zapálení, jako já. A to mi dodává energii. Nechodíme si to tu odsedět, klidně pracujeme několik hodin navíc a věci dotahujeme, jindy je to zase méně. Navíc máme specifický smysl pro humor," dodává.

Viktor Šohájek (první zleva) a tým Data ScienceViktor Šohájek (první zleva) a tým Data Science • 

Lidé v BI jsou trošku skeptičtí, nevěří hned tomu, co vidí na první pohled a vše si ověřují z více stran. Pátrají po detailech. Neidentifikují jen problémy, ale zkoumají, kde je příčina a jak se dá napravit. Protože působí v rámci širokého portfolia skupiny Mall Group, mají k dispozici data z více e-shopů a mají tak co porovnávat. V rámci Česka mají náskok.

Ilja Volf, šéf BI & Analytics, díky tomu spatřuje v souvislosti s BI v Mall Group řadu výhod: „Tím, že operujeme několik e-shopů napříč více zeměmi, máme možnost pouštět několik paralelních testů, výsledky validovat a škálovat napříč. Velký traffic a zákaznická báze nám umožňuje rychlé interakce a tím pádem okamžitou zpětnou vazbu. Často začínáme menšími pokusy, které při úspěchu škálujeme a následně implementujeme napříč Mall Group. Mám dojem, že všichni intenzivně cítíme ten ohromný potenciál, který jako skupina máme.“ 

Protože v BI mají k dispozici data z více e-shopů, v rámci Česka mají náskokProtože v BI mají k dispozici data z více e-shopů, v rámci Česka mají náskok • 

Mall Group je velká firma s tisíci zaměstnanci. Mohlo by se zdát, že je to klasický korporát. V případě BI to ale neplatí. „Přístup Mall.cz je v oblasti BI až nezvykle startupový, a to v dobrém slova smyslu. Neustále se zaměřujeme na nové technologie, máme velký prostor k práci na vlastních experimentech. Při té velikosti je naše prostředí velmi flexibilní z hlediska testování nových věcí,“ pochvaluje si práci v BI Ilja Volf. Jeho kolegové to umí také ocenit.

Ilja Volf, šéf BI & analytics, vnímá přístup Mall Group v oblasti BI jako startupovýIlja Volf, šéf BI & analytics, vnímá přístup Mall Group v oblasti BI jako startupový • 

„Na práci v BI oddělení mě baví ta různorodost. Pořád se objevuje něco nového k řešení, nějaká výzva. Stereotyp tu jde stranou. Můžeme navíc jezdit na konference a dál se vzdělávat. Člověk není omezovaný v tom, co by chtěl dělat, a hlavně se cítí pro firmu nepostradatelný. Necítím se být v Mall Group pod tlakem či dozorem, což ale samozřejmě souvisí s tím, jak je člověk spolehlivý. Aktuálně si nedokážu představit, že by se mi někde pracovalo lépe,“ sdílí svou zkušenost Klára Hrůzová, Data Scientist.

Hledal jsem takovou práci, která by byla zajímavá a která by mi umožnila vidět dopad toho, co dělám. A tak jsem našel tu v Mall Group. Navíc pracuji s kolegy, od kterých se toho můžu hodně naučit,“ pochvaluje si práci v BI Jan Bízek, Financial Analyst. Pokud by vás práce v BI zajímala, nahlédněte na nově otevřené pozice v profilu BI COCUMA. V týmu Business Inteligence rádi přivítaji nové kolegy.

 

Doporučujeme

  • +420 296 245 025