Propojte slova a obrázky v Dixitu
Pokochejte se krásnými ilustracemi karet Dixit a poměřte schopnost soustředit se na detaily a vymyslet důvtipný popis. Vaším úkolem je říci krátký příběh nebo i jednoslovné heslo vystihující kartu, kterou si zvolíte. Spoluhráči ze svých karet vyberou takovou, co nejvíce odpovídá vašemu popisu.
Všechny karty se zamíchají a následně každý hráč hádá, jaká z vyskládaných karet byla původně popisovaná. Ale pozor! Aby autor popisu získal body, nesmí jeho kartu poznat všichni.
Kolik protihráčů svojí falešně nastrčenou kartou zmatete, už záleží na vaší fantazii a schopnosti uvažovat v souvislostech.
Dixit můžete hrát i s dětmi nebo jako týmovou hru ve dvojicích. Díky velkému množství rozšiřujících kartiček vaše příběhy nikdy nezevšední.
Telepatie - mysli na to, na co myslím já
Máte někdy pocit, že umíte ostatním číst myšlenky? Tak to pojďte zkusit a napojte se do mysli vašeho spoluhráče. Přesně to je cílem hry, kde mají dvojice myslet na to stejné.
Na začátku tahu vylosujete kartičku s jedním slovem a začne 30 vteřin telepatie, při kterých se pokoušíte vypsat co nejvíce slov souvisejících se zadaným heslem. Vypsané asociace si následně ve dvojici porovnáte a za shodná slova získáváte body.
I tuto hru můžete hrát s dětmi, jen je dobré zvýšit časový limit kvůli pomalejšímu vypisování slov.
Odhalte všechna Krycí jména tajných agentů
Na vašem herním pláně se pohybují modří a červení agenti, civilisté a jeden masový vrah. Nikdo ale nezná jejich identitu - mají totiž pouze krycí jména.
Cílem hry pro dva týmy je odhalit protivníkovy agenty dříve, než zjistí identitu vašich. A nenarazit na masového vraha, kvůli kterému hra okamžitě končí.
Osoby představují kartičky s běžnými slovy a plán rozmístění jednotlivých postav znají pouze kapitáni dvou hracích týmů. Kapitáni se snaží svému týmu naznačit, pod jakým jménem mají konkurenční agenty hledat.
Nikdy ale nesmí použít více než jedno slovo a číslo, které označuje počet agentů, kteří se pod souhrnným názvem skrývají.
Někdy je to opravdu zapeklitá situace navést hráče k agentům, kteří se jmenují třeba Polévka, Zvuk a Kosmonaut, pouze jedním slovem. A ještě se vyhnout masovému vrahovi, který čeká na svoji příležitost pod jménem Planeta.
Ke slovu pak přichází taktizování, zda raději riskovat a propojit více karet nebo vsadit na jistotu a agenty odhalovat jednoho po druhém.