Jak zvládnout dětské kolektivy bez rýmiček

Ať už na plavání nebo v herně, začíná to vždy jedním zakašláním a usopleným nosíkem. Druhý den už váš maličký kucká naplno a den na to můžete zapomenout na všechny pochůzky. Budete totiž zdravotníky na plný úvazek. Zjistěte, jak dětem posílit imunitu a nemocem se vyhnout.

Návštěvy kroužků mají svá „ale”

Možností, kde se setkávat s dalšími dětmi (a rodiči dětí) je nepřeberné množství:

  • herničky,
  • plavání či cvičení s dětmi,
  • dětské kavárny,
  • sportovní kroužky,
  • hudební klubíky pro děti
  • nebo sousedská setkávání.

Nejen, že se vy i dítě dobře odreagujete a odpočinete si od známého domácího prostředí, ale také naučíte dítko trávit čas v kolektivu a řešit situace s ostatními dětmi.

Právě socializace je jedním z hlavních přínosů všech zmiňovaných aktivit.

Jenže dětské kolektivy jsou rájem pro šíření infekcí. Především ze špatně větraných přetopených prostorů si můžete kromě zážitků odnést i zárodek nemoci.

Po prodělání několika kol rýmiček a kašlíčků už na návštěvy kolektivů nemáte sebemenší náladu. Ochudit ale dítě i sebe o kontakt se světem by byla škoda. Lepší cestou proto je posílit imunitu dítěte.

V kolektivu si dítko užije spoustu zábavy. Pohlídejte si ale, aby ve skupině dětí neonemocnělo – třeba tím, že mu posílíte imunitu.V kolektivu si dítko užije spoustu zábavy. Pohlídejte si ale, aby ve skupině dětí neonemocnělo – třeba tím, že mu posílíte imunitu.

4 kroky k silnější imunitě

1. Choďte s dítětem ven

Déšť nebo chlad by vás neměl zastavit. Děti od 6. měsíce zvládnou procházky i v -10 °C. Pediatři doporučují chodit ven v době před obědem a po odpoledním spánku.

Obzvlášť na podzim a v zimě ale počítejte s krátkými dny a naplánujte si návrat z procházky nejpozději kolem páté odpolední.

Pokud váháte, jak děťátko na procházku nebo projížďku na odrážedle obléci, držte se pravidla, že by mělo na sobě mít o jednu vrstvu více než vy. Právě díky vrstvení snadno i během procházky přizpůsobíte tepelný komfort aktivitě dítěte.

Nevíte, jestli je dítěti chladno? Sáhněte mu na zátylek a podle teploty vrstvy přidávejte nebo odebírejte.Nevíte, jestli je dítěti chladno? Sáhněte mu na zátylek a podle teploty vrstvy přidávejte nebo odebírejte.

2. Zvolte vhodný jídelníček

Přibližně 70 % buněk zodpovědných za imunitu se nachází ve střevech. Proto je vyvážená strava, základ, bez kterého vaše dítě snadno skolí každá nemoc.

Pokud maminky kojí, předávají dítěti v mateřském mléce:

  • vitamíny,
  • prebiotika (nejčastěji oligosacharidy)
  • a další prospěšné látky, které utužují střevní mikroflóru dítěte.

Když je ale mléka málo nebo maminka sama onemocní, nezapomínejte mléčnou složku stravy dítěti dopřát v umělém mléce. Při výběru ale dbejte na to, aby bylo vyrobeno po vzoru mateřského mléka a plnilo co nejvěrněji jeho funkci.

>> Tady zjistíte, jak přejít z mateřského mléka na umělé v klidu a v pohodě. <<

Mix vitamínů, minerálů a zdraví prospěšných látek. To jsou mléka NUTRILON.Mix vitamínů, minerálů a zdraví prospěšných látek. To jsou mléka NUTRILON.

Na mléko ale nezapomínejte ani ve chvíli, když už nekojíte. Raději než po krabici trvanlivého kravského mléka sáhněte po speciálním kojeneckém a batolecím mléku. To obsahuje potřebná GOS/FOS prebiotika, vitamíny a další prospěšné látky.

O mléčnou složku stravy neochuzujte kojence ani batolata.O mléčnou složku stravy neochuzujte kojence ani batolata.

3. Naplánujte dětem dostatek odpočinku

Snažte se pro své malé členy rodiny připravit takový program, ve kterém bude čas na odpočinek. Pozorujte, co jim vyhovuje a pokuste se stanovit pravidelný režim. Díky tomu si děti navyknou lépe odpočívat.

Ne vždy ale okolnosti a čas hrají do karet. Proto si kolem spánku vytvořte vlastní rituály, které dětem pomohou usnout i ve chvílích, kdy nemohou být ve svém běžném spacím prostředí:

  • zpívání stejné ukolébavky,
  • mazlení s oblíbenou hračkou
  • nebo stejná spací dečka.

4. Dopřejte dětem luxus stonání

Jestli někdy přecházíte kvůli množství úkolů doma nebo v práci drobná onemocnění, možná si zaděláváte na pořádný malér. Tělo potřebuje dostatek času, aby na nemoc zareagovalo a plně se z ní zotavilo.

Základy imunitního systému se tvoří v průběhu prvních 3 let života, proto je nezbytné, aby v tomto období mělo dětské tělíčko dostatek času se s nemocí utkat. Každý takový boj si obranný systém pamatuje a při dalším kontaktu se stejnou nemocí bude váš potomek na boj lépe připravený.

Proto při příznacích nemoci raději zvolněte, dopřejte dětem více spánku, kvalitní stravu, čerstvý vzduch a dostatek tekutin.

Jaké tipy máte na posilování imunity dětí vy? Napište nám do komentářů.

 

Doporučujeme

  • +420 296 245 025