Takovou podporu v práci jsem jinde nezažila, říká o pomoci kolegů na prodejně její vedoucí Nikola Nováková

Prodejny jsou jádrem každého e-shopu, mostem mezi zákazníky a firmou. Ačkoliv práce na prodejně nebývá zpravidla nijak náročná, v době sezóny přijde frmol, který dokáže zvládnout jen ten nejodolnější tým. Jeden takový vede na prodejně MALL.cz v pražských Holešovicích stále usměvavá Nikola Nováková. Jak vypadá její práce, jak ji baví a co speciálního se událo v loňské sezóně, vám prozradí v následujícím článku.

Jak jsi se k práci na prodejně MALL.cz dostala?

Na pobočku MALL.cz jsem se dostala přes kamaráda, který mě doporučil vedoucímu pobočky Radkovi Zaoralovi. Začínala jsem jako referentka reklamací. Později mě nominovali na zástupce vedoucího pobočky a když ten za krátko odešel, dostala jsem nabídku na jeho místo. Dlouho jsem nad tím přemýšlela, ale nakonec jsem to místo vzala a nelituju toho.

V čem se liší obsah práce od té, kde jsi začínala?

Liší se hodně. Práce se mi obrátila úplně jiným směrem. Byla jsem zvyklá pracovat v týmu, ale teď ho musím vést. Ze začátku jsem se této změny hodně bála. Postupně jsem si uvědomila, že je potřeba si vybudovat autoritu a naučit se věci delegovat. To vedení lidí také obnáší. Ale není to jen autorita, přibyla mi i zodpovědnost. Je to zodpovědnost za lidi, za to, že to tady bude fungovat, zkrátka za celou pobočku. Možná právě to všechno mě změnilo i v osobním životě. Trošku víc si věřím, jsem jistější a průbojnější. 

Na prodejně Nikola začínala jako referentka reklamacíNa prodejně Nikola začínala jako referentka reklamací • 

Nepřijde ti někdy, že je z práce trochu stereotyp?

Pracuji s lidmi, takže pestré to je vždycky. Aby se ale pro nikoho z nás práce nestala rutinou, snažíme se, aby všichni mohli pracovat na reklamacích, ve skladu i na výdeji. Jednak jsme zastupitelní navzájem a když se člověk špatně vyspí, nebo mu není dobře, má možnost se zašít třeba do skladu, kdy s lidmi přijde do kontaktu jen při výdeji. Proto si myslím, že to tady je pro každého pestrý, nemáme práci jen na jednom místě.

Co tě na práci nejvíc baví?

Já mám ráda administrativu. Baví mě tabulky. A taky mě baví práce s lidmi. Jsem ráda za kolegy, co tu jsou. Jsme super tým, vycházíme si vstříc, vždy se domluvíme a máme srandu. Občas si společně zajdeme na večeři, takže takový menší, přirozený teambuildingy umíme taky. Snažíme se alespoň jednou za měsíc. Člověk se pozná zase z úplně jiné stránky než jen z té pracovní.

Prodejna v pražských HolešovicíchProdejna v pražských Holešovicích • 

Jak funguje prodejna v sezóně?

Sezóna bývá hodně náročná. V práci jsme téměř každý den. Máme proplacené přesčasy a jsou tu s námi brigádníci na výpomoc. Je to velký nápor. Na prodejně jsme od rána do večera a v podstatě se nezastavíme. Není to jako jindy, když si na chvilku můžeme sednout, dát si kafe, cigárko apod.

Takže jste uvítali, když přišli kolegové z kanceláří pomoci?

Ano a bylo to super. Ještě nikdy jsem takovou pomoc v práci nezažila. Když to někomu vypravuji, tak se mi chce úplně brečet. Na prodejně jsme už byli vyčerpaní. Běhali jsme s fakturami a zakládali nové zboží. A najednou přišli kolegové s nabídkou pomoci. Zakládali zboží za nás a my se tak mohli více věnovat zákazníkům a eliminovat fronty, které se na prodejně tvořily. Bylo to úplně neskutečný, že přišli sami od sebe, ve svém volnu, po své práci, které měli určitě taky hodně. Jeden klučina z IT týmu, který bydlí kousek od prodejny, nám přišel pomáhat i večer, místo toho, aby byl doma a koukal na telku. Ta pomoc od každého byla ohromně znát. Nesmírně si toho vážím. Byli jsme za to opravdu šťastní.

Nikča má stále pozitivní náladu, a také se ráda podělí o dobroty, které uvaří.Nikča má stále pozitivní náladu, a také se ráda podělí o dobroty, které uvaří. • 

Při práci na pobočce jste v roli kontaktu se zákazníky, což je velmi důležitý, jak tuto úlohu vnímáš?

Na prodejně chceme lidem vyjít maximálně vstříc. Snažíme se pro zákazníky udělat maximum a když něco nejde, tak alespoň zkoušíme všechny možnosti, abychom jim dokázali pomoci. Zákazníci, když to vidí, tak odcházejí většinou spokojení. Samozřejmě, že se stává, že občas přijde nespokojený zákazník. Často se nám podaří i jeho nakonec obměkčit. Kolegové tyhle situace zvládají dobře.

Když se vrátíme zpět k těm náročnějším situacím, když je tady hodně práci, co se podařilo, na co jsi hrdá?

Já jsem ráda, že vždycky úspěšně zvládneme sezónu, Vánoce. Loni jsme tu měli skvělé brigádníky a většinu času dobrou náladu, i když jsme byli pod velkým stresem. Hodně jsme se spolu nasmáli, pouštěli si písničky a užívali si to. Udělali jsme společně velký kus práce. Zvládli jsme to na jedničku.

Prodejna v pražských HolešovicíchProdejna v pražských Holešovicích • 

Co bys vzkázala lidem, kteří by se k vám chtěli přidat?

Ať přijdou s dobrou náladou. Máme tu dobrý tým. Mimo sezónu, na kterou upozorňujeme už na pohovorech, práce určitě není tak náročná a dá se to tady bez problémů zvládnout. Člověk nechodí do práce ve stresu. V minulých pracích jsem si vždycky po čase uvědomila, jak jsem z té práce unavená, jaký to byl stres. Tady jsme takoví lidští. Snažíme si navzájem vyhovět a chovat se k sobě hezky. Je tady celkově uvolněnější nálada ve firmě. Proto mám Mall.cz ráda. Výhoda je i to, že jsme na centrále a známe lidi i z jiných oddělení.

Takže bys neměnila?

Svoji práci bych za nic neměnila. Zatím jsem tu ještě neměla takový den, abych si řekla, že to chci změnit. Je to tady fajn. A dokládá to i fakt, že několik lidí, kteří od nás odešli, se k nám na prodejnu zase vrátili. Za tu dobu, co tu pracuji, se to stalo po třetí. I teď mám v záloze zájemce, kteří by se rádi vrátili.

Tým na prodejně v pražských Holešovicích rozhodně umí držet pohromadě. Pokud by vás lákalo nastartovat s ním svou kariéru, navštivte naše kariérní stránky. Třeba si mezi nabídkou otevřených pozic vyberete tu svou.

 

 

Doporučujeme

  • +420 296 245 025