Pro vybudování kariéry je důležité se nebát, říká Patrik Svoboda ze zákaznického oddělení

Vybudovat si úspěšnou kariéru, to je cílem většiny mladých lidí. Kde ale krátce po škole nasbírat dostatek zkušeností a potřebnou praxi? Ne vždy je třeba chodit daleko do světa nebo proplouvat od jedné společnosti ke druhé. Kariéru lze vybudovat i uvnitř jedné firmy. Mall Group je toho příkladem. V tomto seriálu rozhovorů se s vámi podělíme o příběhy kolegů ze zákaznického oddělení, kteří se v rámci firmy profesně vypracovali. Jako třetí představujeme příběh Patrika Svobody.

Na jaké pozici jsi v MALL.cz začínal a jak se tvá kariéra vyvinula?

V Mall.cz jsem začínal jako referent reklamací na pobočce. Vzhledem k tomu, že společnost Mall.cz je veliká firma plná možností a vzhledem ke jménu, které jsem si udělal, nebyl problém zajít na personální oddělení s žádostí o nové pracovní místo.

Jak těžký to je, se v rámci firmy někam posunout?

Těžké to není. Stačí si jít za tím, co člověk chce a pracovat na sobě.

Nelitoval jsi někdy rozhodnutí změnit pracovní pozici?

Změna pracovní pozice je občas důležitá, když máte dojem, že je práce stejnorodá, ale žádných změn jsem nikdy nelitoval. Každá změna je pro něco dobrá a zatím mám pocit, že jsem udělal dobře.

Díky práci v zákaznickém oddělení se stal sebevědomější v komunikaciDíky práci v zákaznickém oddělení se stal sebevědomější v komunikaci • 

Dalo ti oddělení zákaznické péče nějakou zkušenost, kterou využíváš doteď?

Dříve jsem se bál komunikovat přes telefon, nerad jsem zvedal cizí hovory, nekomunikoval jsem rád ani s přáteli, raději jsem si psal textovky nebo e-maily. Nyní jsem ve své komunikaci sebevědomější. Navíc mám také zkušenosti s komunikací „face to face“, tak že jsem spojil dvě věci v dobrém. Díky této práci jsem si také rozšířil přehled o lidech a našel si nové přátelé.

Co bys doporučil mladým lidem, kteří začínají pracovat nebo se chtějí kariérně rozvíjet a posunout?

Mladým lidem bych doporučil neusínat na vavřínech, protože, když svou práci odvádějí dobře, vydrží jim to, a přitom se zlepšují, nemusí se bát okolí, nadřízených, ani zkušenějších kolegů. Je dobré se nebát. Ptát se zkušenějších a komunikovat se vstřícností a pokorou, protože člověk nikdy neví, kdy bude zrovna potřebovat pomoc. Pro posunutí, bych doporučil hlavně se ptát, učit se nové věci, nezůstávat jen u své práce, nemyslet si, že již vše umím a nepotřebuju již vědět víc, pomáhat kolegům. Vždy se na člověka někdo dívá, nikdy nevíme, koho máme za zády, tudíž dělat svou práci správně se vyplácí a pomůže to i v další postupu, pokud na to má člověk ambice.

Na zdi jedna z myšlenek, které jsou pro kariéru také důležité.Na zdi jedna z myšlenek, které jsou pro kariéru také důležité. • 


 

Doporučujeme

  • +420 296 245 025