Nápad s hruškami jsme museli rozdýchat, říká o kampani marketingový ředitel CZC.cz Milan Duda

Jaké je to být druhý na trhu? Proč je dobré si tuto pozici nahlas přiznat? Jak vznikal reklamní spot plný ovoce a kdo se na něm podílel? Na tyto otázky odpovídal marketingový ředitel CZC.cz Milan Duda v rozhovoru o nové kampani pro MladýPodnikatel.cz.

CZC.cz se v reklamním spotu připodobňuje k opomíjeným hruškám, zatímco jablkem, jedničkou na trhu je konkurenční e-shop Alza.cz. Spolu s tím říkají „snažíme se dvakrát víc“. „Je to dobré v tom, že vás to posouvá dál. Je tam ambice zlepšovat se, dohánět jedničku a dělat věci, které nás k tomu posunou,“ vysvětluje Milan. Cílem kampaně je podle něj šířit povědomí o značce a ukázat, že CZC.cz. směřuje k tomu, aby lidé začali zvažovat nákup na e-shopu, který se podle marketingového ředitele nehoní jen za tím být nejlepší a nejrychlejší. Snaží se ukázat, že i dvojka na trhu má silné zázemí.

„Jablka nejsou vždy dokonalá. Skromné hrušky nikdy nikomu neublížily,“ cituje moderátor Jiří Rostecký, provozovatel portálu Mladý podnikatel, část tiskové zprávy CZC.cz. Marketingový ředitel na to reaguje ujištěním, že konkurenci respektují, jejich práci oceňuje a je potřeba dívat se na kampaň s jistou dávkou nadsázky.

A proč zrovna jablka a hrušky? „Nebyl to koncept, na který bychom kývli na první dobrou, trochu jsme ho rozdýchávali, přemýšleli o něm. Nebyli jsme si jití, jestli se dá naše vize na tomto ovoci dobře ukázat. Jestli to bude srozumitelné. Myslím ale, že se to nakonec povedlo. Taky jsme ve scénáři řešili každé slovo,“ vzpomíná Milan.

 

Milan Duda odpovídal v rozhovoru pro MladýPodnikatel.czMilan Duda odpovídal v rozhovoru pro MladýPodnikatel.cz • 

Doteď se komunikace obchodu točila kolem geeků a CZC.cz tento motiv rozhodně neopouští, pouze o sobě dává vědět i jiným typům klientů. „Geekové jsou pro tento e-shop stěžejní cílová skupina,“ říká Duda s tím, že to jsou lidi, kteří CZC.cz mají rádi a kdykoli se za něj postaví. „Jsme experti na elektroniku, na tom se nic nemění,“ ujišťuje a dodává, že koncept už byl jednoduše vyčerpaný a bylo na čase se posunout dál.

V rámci kampaně, která poběží zhruba do poloviny října, CZC.cz plánuje i další aktivity. Zatím nechali obrandovat asi 1000 hrušek. „Kolegové je rozdávali po Praze – Holešovicích a něco jsme z toho i natočili,“ vysvětluje Duda, jak s ovocem naložili. Součástí je také propagace HBO GO, se kterou naši kolegové navázali spolupráci.

Z reakcí na sociálních sítích lze zatím vyvodit, že kampaň mezi lidmi budí sympatie. Milan Duda je spokojený s mírou zhlédnutí videa. „Vidíme, jak je video sledované na Youtube.com, respektive jak ho lidi dokoukávají. Ta míra je nadstandardní. Je to zvědavost, která lidi motivuje dokoukat celý spot,“ směje se ředitel marketingu CZC.cz.

Spot vznikal v úzké spolupráci s agenturou. Pozice na trhu, odbornost, autenticita a HBO GO - tak nějak znělo zadání, které se příliš nelišilo od těch minulých. Podle Dudy si v CZC.cz zakládají na tom, aby je vždy kampaň bavila i interně. Celý produkční proces trval tři měsíce a jak probíhalo natáčení? Na to se můžete podívat v krátkém videu.

 

Témata:
  duda, czc.cz
 

Doporučujeme

  • +420 296 245 025