I zkušenost z neúspěchu nás posouvá dál, tvrdí František Sýkora ze zákaznického oddělení | Blog Mall.cz

I zkušenost z neúspěchu nás posouvá dál, tvrdí František Sýkora ze zákaznického oddělení

Vybudovat úspěšnou kariéru, je cílem většiny mladých lidí. Kde ale krátce po škole nasbírat dostatek zkušeností a potřebnou praxi? Ne vždy je třeba chodit daleko do světa nebo proplouvat od jedné společnosti ke druhé. Kariéru lze vybudovat i uvnitř firmy. Mall Group je toho příkladem. V tomto seriálu rozhovorů vám představujeme příběhy kolegů ze zákaznického oddělení, kteří se v rámci firmy profesně vypracovali. Jako čtvrtý si můžete přečíst příběh Františka Sýkory.

Na jaké pozici jsi v MALL.cz začínal a jak se tvá kariéra vyvinula?

V MALL.cz jsem startoval na pozici operátora. Hledal jsem práci hned po škole, bez praxe, a snažil jsem se najít pozici, kde bude možnost se dále rozvíjet. V tomto směru mi MALL.cz přišel jako ideální volba, protože jsem zde viděl prostor pro osobní rozvoj. Již na zákaznické lince jsem absolvoval mnohá školení, která mě obohatila v mém pracovním životě. Na začátku to nebylo úplně jednoduché a práce bylo opravdu hodně. Moje první sezóna byla doslova zkouška odvahy. Po dvou letech jsem přešel na reklamační oddělení a viděl práci operátora zase z jiného pohledu. Setkával jsem se s jinými procesy a znovu jsem se obohatil o zajímavé zkušenosti. Momentálně zastávám pozici vedoucího týmu na zákaznickém servisu, v týmu mám 11 skvělých lidí, s nimiž si vzájemně rozumíme. Pracovní podmínky jsou stále lepší a jsem moc rád, že i přes těžký začátek jsem v MALL.cz setrval.

Podle Františka je důležité věřit sám v sebe a ve své schopnosti • 

Jak těžký to je, se někam v rámci firmy posunout?

Neřekl bych, že je to těžké. Stačí mít úsilí a nebát se zkusit něco nového. V MALL.cz se cení snaha a je často odměněna. Pokud má člověk odhodlání, jasný cíl a zájem, určitě se může ve firmě kariérně rozvíjet a růst.

Nelitoval jsi někdy rozhodnutí změnit pracovní pozici?

Nikdy jsem nelitoval. Ano vše má své pro a proti. Práce trochu přibylo a sem tam musím pracovat i z domova, ale jsem spokojený. Odměnou je, že mě práce baví a mám tým skvělých lidí. Mám stále nové úkoly, takže se nemusím bát stereotypu. Jsem moc rád, že i moji nadřízení se mě snaží rozvíjet, i díky nim mě práce stále baví. To samé mohu říct o kolektivu, který tu máme. Dobrý kolektiv a přátelská atmosféra jsou hlavními důvody, proč jsem v práci spokojený.

Praxe na zákaznické lince pomohla Františkovi k současné pozici vedoucího týmu • 

Dalo ti oddělení zákaznické péče nějakou zkušenost, kterou využíváš doteď?

Praxe na zákaznické lince mi určitě pomohla k mé současné pozici. Vím, co operátor řeší a díky tomu vím, jak k určitým situacím přistupovat více empaticky. Oddělení zákaznické péče mi pomohlo v rozvoji mých komunikačních dovedností. Dnes už dokážu lépe zvládat stresové situace a poradit si s problémy s chladnou hlavou.

Co bys doporučil mladým lidem, kteří začínají pracovat nebo se chtějí kariérně rozvíjet a někam posunout?

Důležité je se nebát, a když člověk chce, musí se zkusit posunout výš. Každý by měl věřit sám v sebe a ve své schopnosti. Je nutné mít srovnané cíle a postupně se snažit je naplňovat. Ne všechno vždy musí vyjít, ale i zkušenost z neúspěchu nás posouvá dál. Člověk by se měl stále snažit a nenechat se odradit, když nejde vše podle plánu. Myslím, že když člověk ví, co chce, a jde si zatím, jednou toho dosáhne.

Je nutné mít srovnané cíle a postupně se snažit je naplňovat, tvrdí František Sýkora •