Pro vybudování kariéry je potřeba vidět svůj malý nebo velký cíl, říká Šárka Biskupová ze zákaznického oddělení | Blog Mall.cz

Pro vybudování kariéry je potřeba vidět svůj malý nebo velký cíl, říká Šárka Biskupová ze zákaznického oddělení

Vystavět si úspěšnou kariéru, to je cílem většiny mladých lidí. Kde ale krátce po škole nasbírat dostatek zkušeností a potřebnou praxi? Ne vždy je třeba chodit daleko do světa nebo proplouvat od jedné společnosti ke druhé. Kariéru lze vybudovat i uvnitř jedné firmy. Mall Group je toho příkladem. V tomto seriálu rozhovorů se chceme s vámi podělit o příběhy kolegů ze zákaznického oddělení, kteří se profesně vypracovali. Ten první odhaluje Šárka Biskupová.

Na jaké pozici jsi v MALL.cz začínala a jak se tvá kariéra vyvinula?

V MALL.cz jsem startovala na pozici operátorky zákaznického servisu. Pak jsem na rok odletěla do Kanady a dodnes jsem vděčná, že jsem měla možnost se zpět do MALL.cz vrátit. Pro mě osobně je totiž MALL.cz velká srdcovka. Po návratu z Kanady jsem se vrátila zpět na zákaznické, tentokrát na pozici senior operátora. Na této pozici jsem byla zhruba rok. Následně se mi ozval Michal z oddělení backoffice sales, kde se uvolnila jedna pozice. Zúčastnila jsem se výběrového řízení a přesunula jsem se na pozici EDI koordinátora (koordinátor elektronické výměny dat), kterou zastávám dodnes.

Jak těžký to je, se v rámci firmy někam posunout?

Rozhodně si nemyslím, že by to bylo těžké. Spíš je potřeba, aby si člověk v hlavě srovnal, jaká pozice by ho do budoucna bavila a už na současné pozici se tímto směrem ubíral a vzdělával. Můj osobní pocit je, že MALL.cz upřednostňuje především posun právě svým zaměstnancům v rámci firmy před novými kandidáty. Je spousta mých kolegů, kteří stejně jako já začínali na pozici operátora zákaznické linky a dnes jich je po celé firmě, napříč odděleními velká spousta. Ať už v oddělení IT, sales, finance atd.

Šárka se vypracovala z operátorky zákaznického centra • 

Nelitovala jsi někdy toho rozhodnutí změnit pracovní pozici?

Nikdy, opravdu nikdy jsem nelitovala. Práci, kterou v současné chvíli dělám, miluju a naplňuje mě. Navíc mám okolo sebe super tým, kde jsme si sedli i v rámci humoru a povah. I to je důležité, aby byl člověk v zaměstnání rád.

Dalo ti oddělení zákaznické péče nějakou zkušenost, kterou využíváš doteď?

Myslím, že nejvíc je to právě komunikace. Vždycky jsem byla dost upovídaná, ale na zákaznickém oddělení jsem se naučila, jakým způsobem je vhodné komunikovat a s kým. Taktéž jsem se naučila určité trpělivosti. Se zákazníky to občas není jednoduché a občas je těžké nevybuchnout. To stejné je možné uplatnit i v komunikaci na druhou stranu barikády, tedy s dodavateli.

Co pro nás v Mall Group znamená "team"? • 

Co bys doporučila mladým lidem, kteří začínají pracovat nebo se chtějí kariérně rozvíjet a posunout?

Doporučila bych jim nevzdávat se! Častokrát je potřeba dělat i úkoly, které vás třeba tak úplně nebaví, nebo je potřeba zůstávat přesčas (například o Vánocích je na klientském centru obrovský nápor), ale je dobré za tím stále vidět svůj malý (nebo velký) cíl. Když totiž člověk ukáže, že je schopen zabrat, když je potřeba, má pak mnohem větší možnosti. I přesto, že je firma celkem velká, v podstatě se tu všichni známe. A na to je dobrý myslet.