Na jaké pozici jsi v MALL.cz začínal a jak se tvá kariéra vyvinula?
V Mall.cz jsem začínal jako referent reklamací na pobočce. Vzhledem k tomu, že společnost Mall.cz je veliká firma plná možností a vzhledem ke jménu, které jsem si udělal, nebyl problém zajít na personální oddělení s žádostí o nové pracovní místo.
Jak těžký to je, se v rámci firmy někam posunout?
Těžké to není. Stačí si jít za tím, co člověk chce a pracovat na sobě.
Nelitoval jsi někdy rozhodnutí změnit pracovní pozici?
Změna pracovní pozice je občas důležitá, když máte dojem, že je práce stejnorodá, ale žádných změn jsem nikdy nelitoval. Každá změna je pro něco dobrá a zatím mám pocit, že jsem udělal dobře.
Dalo ti oddělení zákaznické péče nějakou zkušenost, kterou využíváš doteď?
Dříve jsem se bál komunikovat přes telefon, nerad jsem zvedal cizí hovory, nekomunikoval jsem rád ani s přáteli, raději jsem si psal textovky nebo e-maily. Nyní jsem ve své komunikaci sebevědomější. Navíc mám také zkušenosti s komunikací „face to face“, tak že jsem spojil dvě věci v dobrém. Díky této práci jsem si také rozšířil přehled o lidech a našel si nové přátelé.
Co bys doporučil mladým lidem, kteří začínají pracovat nebo se chtějí kariérně rozvíjet a posunout?
Mladým lidem bych doporučil neusínat na vavřínech, protože, když svou práci odvádějí dobře, vydrží jim to, a přitom se zlepšují, nemusí se bát okolí, nadřízených, ani zkušenějších kolegů. Je dobré se nebát. Ptát se zkušenějších a komunikovat se vstřícností a pokorou, protože člověk nikdy neví, kdy bude zrovna potřebovat pomoc. Pro posunutí, bych doporučil hlavně se ptát, učit se nové věci, nezůstávat jen u své práce, nemyslet si, že již vše umím a nepotřebuju již vědět víc, pomáhat kolegům. Vždy se na člověka někdo dívá, nikdy nevíme, koho máme za zády, tudíž dělat svou práci správně se vyplácí a pomůže to i v další postupu, pokud na to má člověk ambice.