Po dvou měsících na home office zpět do „normálu“ | Blog Mall.cz

Po dvou měsících na home office zpět do „normálu“

Koronavirová epidemie změnila pracovní život řadě firem a změny se nevyhnuly ani nám v MALL Group. Většina týmů se přesunula z kanceláří do domácího prostředí a veškeré procesy jsme se museli naučit řídit na dálku. Jak poslední dva měsíce práce z domova ovlivnily fungování týmů a způsob naší práce? A jaké zkušenosti nám tato zatěžkávací zkouška přinesla? O tom si můžete přečíst v následujícím článku. 

Svět se začíná pomalu vracet do normálu. Alespoň ten pracovní. Stejně tak my v MALL Group se pomalu vracíme z domácího pohodlí zpět do kanceláří. Návrat je to zatím pozvolný, dobrovolný a s nutností dodržování řady pravidel. Přestože jsme se na tento okamžik mnozí už velmi těšili, úplný návrat do starých kolejí si většina z nás už neumí ani představit.  

Přechod na plošný home office byl pro většinu firmy ze začátku zatěžkávací zkouškou. Zvyknout si na práci v domácím prostředí, sladit komunikaci týmů, udržet všechny procesy v chodu, ustát nečekaný pracovní nápor jako ve vánoční sezóně a nastavit si správnou work-life balance, nebylo nic snadného. O to víc jsme se museli všichni snažit.  

Návrat do kanceláří je zatím pozvolný a s nutností dodržování řady pravidel • 

Především bylo zapotřebí nastavit efektivní způsob komunikace ve firmě a v týmech. V tom se nám osvědčila řada skvělých aplikací, skrze které jsme uskutečnili i několik celofiremních setkání pro téměř tisícovku lidí. Týmové schůzky přes Teamsy se nakonec v řadě aspektů ukázaly jako mnohem efektivnější než ty osobní. Některé týmy si je oblíbily i jako skvělý nástroj pro udržení mimo pracovních vztahů, což se časem ukázalo jako velmi důležité. To vše by ale nemohlo fungovat bez skvělé podpory našeho IT oddělení, které dělalo maximum pro to, aby vzdálený přístup a všechny systémy šlapaly, jak mají.  

A skvěle se staralo i naše HR oddělení. Pomocí pravidelné komunikace na firemní síti i skrze manažery, jsme se snažili, aby měl každý ve firmě všechny důležité informace. A nejen to, zajímalo nás také, jak jsme při práci z domova efektivní a jak se nám vede. Zrealizovali jsme tři vlny průzkumů, při kterých jsme zkoumali nejen pracovní podmínky, ale i komunikaci v týmu, nebo work-life balance.

Právě výsledky dotazníků potvrdily, že home office zvládáme skvěle a jsme v tomto režimu dokonce efektivnější a spokojenější. Dlouhodobá práce z domova nám přinesla řadu výhod. Naučili jsme se větší samostatnosti, zefektivnili jsme schůzky, komunikaci i time-management. Work-life balance a měkké dovednosti jsme postupem času také vyladily a práci z domova doslova přišli na chuť.  

Abychom se měli na co těšit, čekaly na nás nově vybavené letní terasy • 

Díky koronavirové krizi jsme si dokázali, že jsme digitální firma, která má co nabídnout a dokáže velmi pružně reagovat. Zrychlili jsme procesy a během několika týdnů zrealizovali projekty, které byly plánované na několik měsíců. Šanci nám dali i zákazníci, pro které bylo nakupování na internetu dříve „sváteční záležitostí“ a teď se k nám vrací častěji. Celá tato zkušenost, kdy jsme si vyzkoušeli, že jsme schopní plnohodnotně pracovat na dálku z domova, před nás teď staví zásadní otázku: „Jaký bude náš režim fungování do budoucna?“.  

Už teď víme, že tuto zkušenost určitě zúročíme. Uvidíme, co všechno budoucnost přinese. Prozatím si užíváme, že se už zase můžeme potkat se svými kolegy, dát si společně šálek kávy ze zbrusu nového kávovaru, těšit se z nově zrekonstruovaných teras, čistých navoněných kanceláří i nových květin, které pro nás během naší nepřítomnosti připravil HR tým společně s naší office manažerkou. A na co se při návratu do kanceláře nejvíce těšíte vy?