Hlavní cenu 100 000 Kč vyhrál tým kluků, jež pracoval na algoritmu, který nehledá souvislosti mezi slovy, nýbrž mezi produkty a uživateli, a v brzké době se implementuje do některého e-shopu z Mall Group skupiny.
Vítězný tým ve složení Jan Kubant, Tomáš Kouřim, Josef Ondřej a Matěj Novotný svůj projekt nazval „User Profiling“. Jeho hlavní myšlenkou bylo zlepšit výpis produktů. Vyzkoušeli si to na kategorii obuvi – dokázali uživatelům upřednostnit ten druh bot, o který se v předchozích návštěvách zajímali, a celkově tak zlepšit jejich dojem z nákupu.
Hackathon 2017„Hlavní výhoda je ta, že nepoužívá žádné manuálně vložené závislosti a vztahy, takže je odolný vůči chybám v datech, nová data ho jedině vylepší a není nijak vázán na obuv – může se hned začít používat třeba na myčky nádobí,“ říká o vítězném řešení jeden z jeho autorů, Tomáš Kouřim.
„Toto téma má pro nás nejrychlejší byznysovou hodnotu. Díváme se na to tak, že jsme schopni ho v nejkratším čase nasadit do produkce, použít na největší počet kategorií a vidíme, že se dá jednoduše rozvinout a dopracovat,“ řekl Petr Němeček, Head of Product Management v Mall Group a jeden z mentorů hackathonu.
Celkem se v Impact Hubu sešlo přes 30 účastníků, kteří se rozdělili do 9 týmů. Během 24 hodin pracovali na řešeních problémů z oblasti e-commerce, například detekovali anomálie v datech, vyhledávali produkty podle obrázků, vylepšovali výpis produktů dle preferencí zákazníků a hledali způsob, jak správně doporučovat výhodnější výrobky. Pomáhala jim v tom cloudová technologie od IBM a expertní tým mentorů.
„Za celý tým pořadatelů můžu říct, že jsme to byl pravděpodobně nejlepší hackathon, který jsme kdy viděli – ale přesto už řešíme, jak ho do příště ještě zdokonalit,“ uzavřel debatu Viktor Kustein.