Na kterém internetovém tržišti nabídnout své zboží? Podívejte se, dle čeho vybírat | Blog Mall.cz

Na kterém internetovém tržišti nabídnout své zboží? Podívejte se, dle čeho vybírat

Rozhodli jste se vyzkoušet prodej na internetovém tržišti? Možná tápete v tom, jak vybrat takové, na kterém se se svým zbožím „neztratíte“ a které vám zároveň pomůže najít nové zákazníky. V České republice můžete využít velká internetová tržiště, která nabízí například Alza nebo MALL.cz, zabrousit ale můžete také do zahraničí, kde podobné služby poskytuje například Amazon. Jak si vedou ve srovnání? A na co se dívat, když hledáte ten nejvhodnější marketplace pro své zboží?

Propojení s tržištěm

Způsob, jakým své zboží napojíte do nabídky tržiště, se může u jednotlivých poskytovatelů lišit. Základem by měla být maximální automatizace, kterou je v případě potřeby možné doladit ručním nahráním produktů.

Alza i MALL nabízejí napojení přes API, případně pomocí e-shopového řešení konkrétního obchodníka. U Amazonu se registrujete online, je však nutná znalost angličtiny, bez které se neobejdete. Napojení dat pak probíhá přes nástroje externích partnerů. Máte pouze kamennou prodejnu? Ani to nevadí – na MALL.cz si můžete zalistovat zboží v rámci administračního rozhraní a prodávat tak začnete jednoduše i bez e-shopu. A dostupné je na MALLu rovněž napojení skrze XML feedy jako populární Heureka feed

Poplatky a provize

MALL specialisté jsou připraveni vám pomoci začít prodávat. • 

Výše provize je pro většinu obchodníků vstupujících na tržiště asi nejpalčivější otázkou. Samotný vstup na tržiště je u Alzy i MALLu bez poplatků, provizi pak platíte dle jednotlivých produktů. Konkrétní ceníky ale snadno prostudujete předem a přesně tak víte, kolik pro jakou kategorii zaplatíte. V ceně navíc získáváte také administrativní a marketingovou podporu včetně péče o zákazníky

Podíváte-li se na cenové srovnání (data z 12.11.2021), o něco nižší provize má celkově MALL, který v 19 ze zhruba padesátky kategorií účtuje nižší procentuální provizi. Alza je levnější než MALL pouze ve 3 kategoriích. 

Pokud jde o Amazon, ten nabízí dva typy tarifů – individuální a profesionální, který je obohacený o marketingové nástroje. Účty se liší i výší poplatků, za zboží pak platíte provizi opět podle jeho kategorie.

Doprava 

Během vánoční sezóny je užitečné mít spolehlivou doručovací službu • 

Obrovskou výhodou velkých tržišť je jejich robustní e-commerce infrastruktura včetně možností kvalitní dopravy a sítě výdejních míst. Jak u MALLu, tak u Alzy můžete jako partner využívat vlastní dopravu, ale drtivá většina prodejců sáhne po logistice přímo od tržiště. Důvodem je mimo jiné silnější vyjednávací pozice tržišť vzhledem k jednotlivým dopravcům – vzpomeňte si na logistickou krizi loňských Vánoc, která se snadno může opakovat. 

Třeba u MALLu je výhodou MALL Delivery už to, že obchodník své zboží pouze vyexpeduje a dále se již nemusí o nic starat. MALL balíček doručí po České republice i Slovensku a pořeší i komunikaci se zákazníkem.

Pokud se rozhodnete vyzkoušet Amazon, můžete zboží zasílat ze svého vlastního skladu, nebo přímo ze skladu Amazonu. Cena se pak odvíjí mimo jiné i od země, kam balíček putuje.

Dodatečná péče

MALL Financing • 

Reklamace, vratky a zákaznický servis jsou u velkých tržišť zahrnuty a máte je k dispozici v rámci provize, kterou platíte. Získáváte tak zázemí silného hráče, který přebírá komunikaci se zákazníkem. Alza i MALL tak mohou vyřídit vratky i reklamace za vás a vy se můžete starat jen o své zboží. 

Amazon nabízí poměrně vyspělá technologická řešení, nicméně někdy může být problém při řešení individuálních požadavků, které u českých tržišť snadno proberete s kontaktní osobou. MALL kromě špičkové zákaznické péče partnerům nabízí i velmi pokročilou IT infrastrukturu a třeba také možnosti růstového financování rychlou půjčkou od startupu Lemonero.

Prodej do zahraničí

MALL vám umožňuje prodávat vaše produkty v 6 zemích střední Evropy • 

Možná už jste se poohlíželi po prodeji v zahraničí, ale odrazuje vás jazyková bariéra nebo složitější technické a logistické požadavky. Budovat svou značku od nuly za hranicemi je velmi složité a drahé, a právě proto je tržiště ideální volbou, jak se do expanze pustit. Internetová tržiště mají svou širokou zákaznickou bázi a jsou nejsnazší cestou, jak může e-shop bezbolestně expandovat.

V případě Amazonu se se svým zbožím okamžitě dostáváte na globální trh, Alza zatím prodej v zahraničí přes svůj Marketplace nenabízí. S MALLem můžete začít prodávat na Slovensku, v Polsku, v Maďarsku nebo ve Slovinsku, kde se českým obchodníkům velmi dobře daří. K dispozici pro zahraniční expanzi vám bude již připravená infrastruktura čítající mimo jiné více než 1 100 výdejních míst. O překlad popisků zboží, zákaznickou péči i marketing se navíc postará sám MALL.

____

Chcete začít prodávat? Zaregistrujte se na MALL Partner a naši specialisti vám rádi pomohou s veškerým nastavením prodeje, aby vaše cesta na internetové tržiště byla co nejsnazší.