Jan Laštůvka (Lemonero): MALL Financing vám pomůže vytěžit z vánoční sezóny maximum | Blog Mall.cz

Jan Laštůvka (Lemonero): MALL Financing vám pomůže vytěžit z vánoční sezóny maximum

Každý obchodník dobře ví, jak náročné je podnikání v e-commerce na financování. Nedostatek růstových peněž často obchodníky zbytečně okrádá o obrat i zisk a získat prostředky na rozvoj pro e-shop nebývá jednoduché. Popovídali jsme si s Janem Laštůvkou, zakladatelem a šéfem společnosti Lemonero, se kterou MALL nabízí svou službu MALL Financing. Ta obchodníkům přináší možnost dostupného financování ve formě „růstových“ peněz potřebných k nákupu skladových zásob či k investicím do marketingu. To vše navíc rychle, bez zbytečného papírování, na pár kliků a v adekvátní výši. 

Kdy je žádoucí urychlit svůj růst chytrým financováním a kdy se půjčce naopak obloukem vyhnout? A proč se fintechový startup Lemonero spojil právě s MALLem? To vše se dozvíte v rozhovoru.

Jan Laštůvka (Lemonero): MALL Financing vám pomůže vytěžit z vánoční sezóny maximum • 

- Co je podle Vás pro začínající e-shopaře nejtěžší?

Nejtěžší je pro ně zajistit návštěvnost e-shopu, ale ještě těžší je to s objednávkami. Z vlastní zkušenosti vím, že e-shopy na tu první často čekají i několik týdnů. Usnadnit si to přitom mohou výkonnostním marketingem, inzercí na zbožových srovnávačích a podobně. Ale k tomu všemu potřebuje online podnikatel dostatečný kapitál.

- Proč je pro banky tak těžké nabídnout e-shopům adekvátní možnosti financování?

Nemají přístup k datům e-shopů a proto je neumí vyhodnotit, vidět v nich potenciál a nabídnout vhodné financování. Běžné banky potřebují více než roční historii. Schválení a všechny procesy zabírají mnoho času. Lemonero toto zvládá online a během chvilky. A to pomocí AI scoring modelu a propojení na největší české e-commerce platformy včetně financování MALL Financing, které je určené přímo pro obchodníky na MALLu. 

- V jakých momentech je dobré nespoléhat jen na vlastní prostředky a raději si pomoci v rozletu financováním? S čím přesně mohou růstové peníze pomoci?

Dá se říct, že téměř ve všech. Financování e-shopu by vždy mělo být jak interní, tak externí. Vhodně investovaný externí kapitál totiž byznys vždy posune dopředu. Pochopitelně je tam taky háček v navýšení rizika. Ale o čem jiném, než o riziku, podnikání vlastně je. Investice do růstu své firmy a online podnikání prostě dává smysl. Když se pojme správně, e-shopař na ní vždy vydělá. A ruku na srdce, nikdo nemáme neomezený vlastní kapitál. Obzvláště teď před a ve vánoční sezóně může e-shopařům Mall Financing pomoct vytěžit maximum. Tak proč se nechat brzdit. 

Externí peníze mohou pomoci třeba s nákupem skladových zásob a předzásobením se. Ale také s už zmiňovaným marketingem nebo nákupem vybavení skladu, tiskárny štítků a v podstatě na jakýkoliv další výdaj. V obecné rovině jde ale o to, že e-shop kvůli posílení marketingových kampaní nemusí uvolňovat peníze určené například na nákup zboží a nabourávat si tak cashflow. 

- Kdy je naopak lepší se zadlužení obloukem vyhnout?

Rozhodně v případech, kdy by e-shop nezvládal splácet a dostal se tak do existenčních problémů. A tady právě nastupuje naše data-driven technologie, která je schopna na základě mnoha parametrů objektivně vyhodnotit výši úvěru, kterou e-shop zvládne splácet, může si ji bezpečně dovolit a zároveň ho posune kupředu. To souvisí s naší hlavní vizí. E-shopům a celkově e-commerce trhu chceme finančně pomáhat ve stávajícím rozmachu. A to proto, že mnoho internetových obchodů trpí podfinancováním a promarňují tak svůj potenciál. 

- Jak jste přišli na nápad spojit se MALL.CZ a spustit společnou službu MALL Financing? Jaké výhody z toho pro obchodníky plynou? 

MALL.CZ je obrovský e-commerce hráč. Nejen na našem trhu. A jsem moc rád, že jsme ve věci financování e-shopů na stejné lodi a společně můžeme obchodníkům MALL pomáhat růst. Dosáhnout mohou díky naší spolupráci na investiční kapitál do výše až 1 000 000 Kč.

- Pro koho je financování MALL Financing určeno? Jaké e-shopy na něj dosáhnou?

Určeno je pro e-shopy, které banka není schopna obsloužit. Také pro ty, které na úvěr nemohou dlouho čekat a investiční kapitál potřebují mít ihned. Což u nás není problém, celý proces zabere maximálně 10 minut a peníze posíláme po podpisu smlouvy okamžitě. Další skupinou klientů jsou e-shopy, které získaly financování od běžné banky, ale v nedostatečné výši. Naše specializace na e-commerce trh pak umožňuje to, že uspěje až 80 % z žadatelů. Navíc s běžně dostupnými dokumenty, online a na pár kliknutí. A díky již zmiňované revoluční metodě scoringu také nemusí majitelé e-shopu ničím ručit.

Parametrů, které algoritmus vyhodnocuje jsou téměř dvě desítky. Nejčastěji bývá problém s krátkou historií, kde potřebujeme alespoň 6 měsíců. A nebo také s výkonem a obratem e-shopu. Doplněk Lemonero ale vždy doporučujeme nechat zapnutý. Data se aktualizují každý týden a z vlastní zkušenosti víme, že se situace může během chvilky změnit a nabídka přijde. 

- Co když se obchodník krátkodobě dostane do problémů? Může si e-shop pozastavit či odložit splátku, pokud zrovna nemá finance? 

Pokud se do takové situace majitel e-shopu dostane, je potřeba nás co nejdříve kontaktovat a komunikovat. Společně se vždy domluvíme na řešení. 

- Proč jste se v rámci fintechu rozhodl věnovat právě e-commerce?

E-commerce je moje srdcovka. Sám jsem v minulosti měl několik e-shopů. A z dlouhodobé zkušenosti na projektu Monkey Data jsme vyvodili závěr, že tento trh skýtá velký potenciál a je právě v případě malých a středních online podnikatelů podfinancovaný. 

- Jak jste si za svého strategického investora vybrali právě KB?

S KB máme stejnou vizi – digitalizovat bankovní sektor. To je pro nás klíčové, jelikož naší vizí je změnit způsob financování e-commerce, na data-driven a plně digitální. Když si k tomu přidáte skvělý tým z KBSS a silný kapitál, tak pro nás rozhodování o strategickém investorovi bylo relativně snadné. 

- Jaké další novinky chystáte? Plánujete do budoucna nabídnout e-shopům půjčku i nad 1 milion korun?

Ano, určitě, dlouhodobě plánujeme až 5 milionů korun. Chceme pomoci co největší skupině e-shopů i z vyšší obratové skupiny. A určitě chceme nabídnout financování pokud možno úplně všem e-shopům. 

Veškeré podrobnosti k investičnímu financování jsou k nalezení na našem webu lemonero.cz, kde můžete jednoduše zažádat o úvěr a získat tak prostředky na nákup zásob, nakopnutí marketingu nebo na jakékoliv jiné provozní náklady a investice. Prostředky můžete mít k dispozici už během 10 minut.

-

Zaujal vás partnerský prodej na MALL? Zaregistrujte svůj obchod na MALL Partner a nabídněte své zboží zákazníkům v 6 zemích a vytěžte z této sezóny maximum i vy!