V Jízdárně Pražského hradu se 27. června sešlo přes 400 představitelů současných digitální trendů, aby během pátého ročníku Google Partners CEE Agency Day načerpali novou inspiraci. Ambiciózní myšlenky střídaly zkušenosti z praxe a prostor na podiu si předávali klíčoví lidé z Googlu s osobnostmi evropského digitálního byznysu. Jakuba Havrlanta zpovídal Juraj Felix, Agency Development Manager, který přínos automatizace vidí jednoznačně: „Pokud dokážou agentury automatizovat a psát chytré scripty, nebo dokonce vymyslet spin-off v podobě vlastního nástroje, tak mohou růst klidně i desetinásobně a mít globální dopad,“ vysvětluje Juraj Felix.
O potenciálu, který automatizace přináší nepochybuje ani Jakub Havrlant: „Technologie jsou ready, v tom výzvu nevidím. To, na čem všechno stojí a padá je schopnost implementovat je do denního chodu firmy a zvládnout exekuci. Je to jako v podnikání - nevyhrává skvělý nápad sám o sobě, ale rozhoduje jeho provedení.“
A pak přišla během Jakubova vystoupení řeč na konkrétní využití v Mall Group: „Lidé si zvykli na určitou míru automatizace a ta teď už nejde nahoru tak rychle, jak by měla. Navíc ostatní části nákupního procesu jsou zatím automatizované jen minimálně. Ani jedno není v pořádku a tlačím na to, abychom to v Mallu posunuli.“
Střih. Je poslední srpnový týden a Mall Group hlásí zavedení další inovace. Pracovní skupina složená z interních týmů BI, IT, obchodu a podpořená externími konzultanty spouští do ostrého provozu automatizovaný algoritmus cenotvorby. Ten kontroluje a řídí nastavení cen u vybraných kategorií zboží, takže je schopný reagovat například na vývoj ceny na trhu a zákazníkům nabídnout tu nejvýhodnější variantu. Interní nástroj se podařilo vyvinut za pouhých šest týdnů a spolu s pozitivním vlivem na vztah se zákazníkem přinese zlepšení nákladové bilance v řádech milionů euro.
Dobrá a špatná zpráva na závěr. Tou dobrou je, že Mall Group se v nadcházející vánoční sezoně může opřít kromě těch tradičních i o automatizované nástroje, které budou moc v ostrém provozu dokázat svůj přínos a podtrhnout hlavní myšlenku letošního Google Day. A tou špatnou je, že i Jakub Havrlant se ve svých odhadech mýlí - zavedení automatizovaného nástroje se pro jeho lidi z počáteční výzvy stalo dalším odškrtnutým úkolem :)
Google Partners CEE Agency Day 2017 ve zkratce:
- 490 hostů z 15 zemí
- 660 minut přednášek, diskuzních panelů a případových studií
- 99% účastníků chce přijít znovu
- top speakři: Andreas Hvid - Dare Disrupt & Singularity University nebo Harry Davies - Head of Performance Ads Marketing EMEA, Google