V době, kdy vznikla skupina MALL Group přišel její představitel Jakub Havrlant se čtyřmi hodnotami, kterými chtěl, aby skupina žila. Jakou budou mít konkrétní fyzickou podobu a znění, byl letošní proces. Ten začal už v květnu a spolykal spoustu času a úsilí.
Týmovost, Osobní zodpovědnost, Vynalézavost a Podnikatelský přístup jsou čtyři pilíře, které jsou naším společným vodítkem ve všech pracovních procesech. Abychom dali slovům konkrétní význam, skupinky lidí v rámci B-1 napříč celou firmou se zamyslely nad tím, co pro ně každá hodnota znamená. Definovaly konkrétní hlášky, slogany, přirovnání a vysvětlení hodnot, které jsme zapracovali do plakátů, bloků, samolepek a polepů v zasedačkách.
Fyzickou podobu jednotlivým sloganům a hodnotám pak vtiskli naši grafici Mariana s Honzou. Těm se podařilo dát každé hodnotě vlastní tvář, symbol a barvu. „Tvorba hodnot byla dlouhodobá práce, na které se podílela spousta lidí. Museli jsme zohlednit, aby grafika v interiéru nerušila, byla hravá a poutavá. Zároveň jsme mysleli i na dlouhodobou udržitelnost grafických prvků a jejich využití i v dalších interních formátech, které jsme zatím netvořili - např. trička, prezentace, firemní předměty. Mám dobrý pocit z toho, že jsme vytvořili něco užitečného a příjemného zároveň,“ hodnotí projekt grafik Jan Štverák.
Právě díky celému tvůrčímu týmu a procesu se podařilo u hodnot zachovat prvek uvěřitelnosti a autenticity, který firmu dobře odráží. Své místo si tak na plakátech našly hlášky typu „Nebuď hejtr, venku je jich dost.“ Pro jinou firmu naší velikosti by to možná bylo příliš. Protože ale u nás vznikaly tyto hlášky interně na základě výstupů ze setkání B-1, mohli jsme jim zachovat autentický prvek. Podívejte se na video, kde vám hlavní aktéři přiblíží zákulisí vzniku ztvárnění hodnot.
Autor: MALL.czJak vznikaly firemní hodnoty?
„Při tvorbě grafického vizuálu jsem se snažila přemýšlet tak, aby to lidi bavilo. Proto jsem zvolila kontrast jednoduchých grafických vektorových symbolů ve spojení s vlastní ruční kresbou. Věřím, že kresba vždy přiblíží problém blíže člověku, na kterého cílíme. Blok jsem navrhla tak, abych ho sama chtěla používat. To se povedlo, jen doufám, že to ostatní cítí podobně,“ komentuje proces tvorby grafička Mariana Hlubiňáková.
Na projektu nechali své srdce nejen grafici Mariana s Honzou, ale celá spousta dalších lidí včetně naší PR ředitelky Míši Papežové, pro kterou byl komunikační proces mimořádnou výzvou, už jen pro nastavení samotné strategie. „Mnoho firem má své hodnoty na korporátním webu nebo na plakátech na zdech kanceláří. Tam jejich příběh začíná a většinou taky končí. My jsme chtěli, aby naše hodnoty byly uvěřitelné. A s touto výzvou se každá firma musí poprat po svém. Neexistuje na to univerzální recept nebo přístup. Ta cesta, jak to udělat, jak zanechat hodnotám svou opravdovost, byla tou největší výzvou,“ vysvětluje hlavní záměr komunikace.
A že se to podařilo? Jen chvíli po tom, co se hodnoty ukázaly ve firmě, se nám ozvaly zahraniční pobočky se zájmem o implementaci hodnot k nim. Po nálepkách se doslova zaprášilo a my museli rozšiřovat materiály. Naše hodnoty ale nezůstávají jen na zdech v zasedačkách nebo v našich sešitech. My naše hodnoty skutečně žijeme. Snažíme se je vysvětlovat na konkrétních příkladech lidí ve firmě a naplňovat tak to, co hlásáme. Každý měsíc proto oceňujeme naše kolegy, kteří naplnili hodnoty tak, že od nás za to mají respekt.
Líbí se vám naše firemní zásady? Nejste hejtři a rádi přemýšlíte „outside the quadrilateral parallelogram? Mrkněte na kariérní stránky a pojďte tvořit s námi v duchu našich hodnot.