7 způsobů, jak posílíte svou imunitu | Blog Mall.cz

Předcházejte nemoci: 7 způsobů, jak posílíte svou imunitu

Nečekejte, až vás zastihne nemoc, a radši dopředu zocelte své zdraví. Vaše imunita totiž potřebuje pomoc k tomu, aby vás mohla dál chránit. Stačí, když dodržíte pár zásad.

Imunita je jako vaše brnění, chrání vás před všudypřítomnými bacily, viry a škodlivými látkami. Oproti rytířskému brnění se ta vaše ale neustále oslabuje a posiluje.

Oslabení imunity často nepředejdete. Mohou za něj totiž třeba

  • menstruace,
  • chronická onemocnění,
  • hádky či špatné vztahy,
  • antibiotika,
  • přísné diety,
  • osamělost
  • a stáří.

Dobrá zpráva je, že imunitu můžete s troškou sebedisciplíny posílit. Čtěte, jak na to.

1. Pestrá strava

Vyvážená a pestrá strava je odpovědí snad na všechny problémy. Zamyslete se proto nad tím, co jíte, omezte potraviny plné přepáleného tuku a přidejte si porci ovoce a zeleniny.

Tyto potraviny jsou nejenom zdravé, ale ještě obsahují cenné látky, které posilují imunitu.Tyto potraviny jsou nejenom zdravé, ale ještě obsahují cenné látky, které posilují imunitu.

2. Vitamíny a minerály

Ačkoli je zdravá strava základ, doplňte chybějící vitamíny a minerály pomocí tabletek. Před zakoupením porovnejte krabičky jednotlivých výrobců, některé totiž obsahují násobně míň látek než jiné. Často u vitamínů platí, že se vám vyplatí trochu připlatit.

Jaké vitamíny a minerály se vám pro posílení imunity hodí:

  • zinek, minerál, který posiluje obranyschopnost a urychluje uzdravení, nasaďte ho co nejdříve při prvních příznacích nemoci,
  • všechny vitamíny B, které pomáhají imunitnímu systému správně fungovat,
  • vitamín D, který pomáhá buňkám bojovat s infekcí,
  • železo, které podporuje imunitu. Často se prodává v kombinaci s vitamínem C, protože ten usnadňuje vstřebávání železa.

Náš tip: Denně vám stačí 200 mg vitamínu C. Pokud kouříte, berete antikoncepci nebo jste nastávající či kojící maminka, dávku zvyšte na dvojnásobek. A pokud jste zrovna nemocní, klidně na pětinásobek.

>> Vitamíny a minerály seženete na MALL.CZ. <<

3. Méně stresu

Pokud je toho zrovna hodně, tak se zastavte a nadechněte. Stresování vám totiž určitě nepomůže. Vědci zjistili, že stres podporuje skryté infekce, se kterými by se jinak naše tělo vypořádalo.

V momentě, kdy vás začnou ovládat emoce, zpomalte a zhluboka dýchejte. Při nádechu a výdechu pomalu počítejte do tří, tím se zklidníte a změníte myšlenky. Nádechem přitom naplňte celý prostor břicha.

Podobně může vypadat i vaše pravidelná preventivní meditace, kterou zvýšíte svou odolnost proti stresu. Jak na ni?

  • Sedněte si na zem do klidné a tiché místnosti, ve které nikdo další není. Nebo k jezeru, na louku, do lesa, kdekoli je vám dobře.
  • Hluboce se nadechněte. Tak hluboce, že už se vám do plic žádný kyslík nevejde.
  • A pak vydechněte, abyste všechen vzduch dostali z těla ven.
  • Nádech a výdech opakujte třikrát.
  • Na meditaci si najděte pět minut každý den, postupně přidávejte počet nádechů a výdechů.

Stresu předcházejte pravidelnou meditací.Stresu předcházejte pravidelnou meditací.

4. Dostatek spánku

Jedním z důsledků nadmíry stresu jsou problémy se spánkem. Nedostatek spánku ale ovlivňuje naše budoucí zdraví, protože podráží imunitu. Pořádně si tedy ujasněte priority a spánek posuňte na čelní pozici žebříčku.

Denně spěte mezi 7 až 9 hodinami. Abyste se v noci nebudili světly z ulice nebo jasným měsícem, ložnici dobře zatemněte, případně použijte masku na spaní.

Teplotu v ložnici nastavte raději o kousek chladnější, než jaká vám vyhovuje přes den – odborníci doporučují teplotu mezi 15 a 18 °C. Pokud vám to nevadí, nechávejte si pootevřené okno na větračku, s čerstvým vzduchem se totiž líp spí.

5. Dostatek pohybu

Sportem ku zdraví. Pravidelným pohybem totiž podporujete nejenom svoji fyzičku a pěknou postavu, ale také sílu imunity. A neleňte ani, když se vám zrovna nechce. Každý se do sportu musí trochu nutit, po akci ale budete rádi, že jste se překonali.

Mezi jednoduché sporty pro každého, které můžete cvičit i doma, patří:

  • skákání přes švihadlo,
  • jóga,
  • aerobik,
  • pilates,
  • točení obručí
  • nebo třeba tanec.

Pokud vůbec nevíte, jak cvičit, najděte si svoje video pro začátečníky na YouTube.

Na skákání přes švihadlo se nic nového učit nemusíte, přitom jde o výborné kardio cvičení, které zvládnete v bytě i na verandě.Na skákání přes švihadlo se nic nového učit nemusíte, přitom jde o výborné kardio cvičení, které zvládnete v bytě i na verandě.

6. Probiotika

Imunita souvisí se zdravými střevy. A těm svědčí právě probiotika, živé bakterie mléčného kvašení. Probiotika najdete v jogurtech, kysaných potravinách a kefíru, doplnit je ale můžete i tabletkami.

A co vlastně probiotika ve střevech dělají? Bojují proti špatným bakteriím, které narušují střevní mikroflóru a tím i obranyschopnost těla. Buňky obranného systému se totiž tvoří právě ve střevech.

Pokud zrovna berete antibiotika, lékař vám možná doporučil vyvážit je probiotiky. Antibiotika totiž ve střevech ničí ty špatné i dobré bakterie. Ze stejného důvodu probiotika nejezte ve stejnou dobu jako antibiotika, protože ta mohou vstřebávání prospěšných látek narušit. Probiotika si dejte 6 až 8 hodin po dávce antibiotik.

>> Probiotika najdete i na MALL.CZ. <<

7. Dobrá nálada

Váš psychický stav působí na vaše zdraví, dobrá nálada je tedy jako kouzlo. Pozitivní myšlení opravdu pomáhá rychlejšímu vyléčení z nemocí a zkrácení doby rekonvalescence. Stejně tak se úsměvem bojuje proti stresu, lépe se nám po pozitivních myšlenkách spí a tím se posiluje i naše imunita. Ať už se děje cokoliv, nezapomeňte si proto uchovat kladné myšlenky a víru v to, že všechno dobře dopadne.

A aby vám nic neuniklo, sledujte nás na sociálních sítích – jsme na Facebooku, Instagramu i na YouTube.