6 cviků, které vás zbaví celulitidy | Blog Mall.cz

Cvičte proti celulitidě: 6 cviků, kterými porazíte pomerančovou kůži

Návštěva koupaliště nebo bazénu k létu patří. Jak na to, abyste zahájili plavkovou sezónu bez celulitidy? Začněte s pohybem. Tady jsou cviky, které vás pomerančové kůže zbaví.

Podle lékařů trápí celulitida asi 90 % žen. Vzniká tak, že podkožní tukové buňky zvětšují svůj objem a vytlačují se proti kůži – tím vytváří na těle nevzhledné ďolíčky. Zkrabacená kůže se často přirovnává k pomerančové kůře.

Na celulitidu platí pohyb

Nejčastěji se ďolíčky objevují na stehnech, hýždích nebo bocích. Na vině bývá genetika, ale i nadváha nebo nedostatek pohybu. A právě pohyb vás pomerančové kůže nejlépe zbaví. Odstraníte totiž přebytečné tuky, které celulitidu způsobují, a rozproudíte krev.

Zapomeňte ale na celodenní makačku v posilovně, na celulitidu nejvíc platí dlouhodobý mírný pohyb. Ideální je:

  • svižná chůze,
  • plavání,
  • jízda na kole nebo rotopedu,
  • běh a jogging.

Celulitidu způsobuje i stres nebo sedavé zaměstnání. Zvlášť sezením s překříženýma nohama bráníte proudění krve a mízy a jdete pomerančové kůži naproti. Celulitidu způsobuje i stres nebo sedavé zaměstnání. Zvlášť sezením s překříženýma nohama bráníte proudění krve a mízy a jdete pomerančové kůži naproti.

Pusťte se do boje s celulitidou pořádně a cvičte alespoň obden vždy 30–40 minut. Nejlepší jsou následující cviky:

1. Dřepy

Patří k nejúčinnějším cvikům, protože při nich zapojujete několik svalových partií najednou. Důležitá je ale správná technika:

  1. Postavte se zpříma a rozkročte nohy na šířku boků nebo ramen, ruce předpažte.
  2. Zpevněte střed těla a přeneste váhu na paty. Nezvedejte je ze země.
  3. Udělejte dřep – zadek zatlačte dolů tak, aby byl pod úrovní kolen, a stehna dostaňte níž než do vodorovné polohy. Nepředklánějte se, ani se neprohýbejte.
  4. Pár vteřin vydržte a zvedněte se. Opakujte ve dvou sériích alespoň 15×.

Náš tip: Pokud se na to cítíte, přidejte ke klasickému dřepu ještě výskok. Tím zapojíte všechny svaly dolní poloviny těla.

2. Mačkání balónu

Vezměte si ke cvičení malý fitness míč – posílíte svaly, zlepšíte držení těla a celulitida si na vás netroufne. Nejlepší je takzvaný overball, který se používá třeba na cvičení pilates a můžete ho ufouknout. Jak na to:

  1. Posaďte se na židli. Pokud máte ve cvičení praxi a lepší kondici, sedněte si jen na okraj židle – cvik je pak účinnější.
  2. Napněte nohy a mezi stehna si dejte míč.
  3. Míč mezi stehny střídavě svírejte a povolujte, třísla i stehna se krásně protáhnou. Zopakujte cvičení 20×.

>> Zjistěte, jak na celulitidu pomáhá i saunování. <<

3. Výpady

Hýždě posílíte také pomocí výpadů vpřed. Jak na ně:

  1. Stůjte vzpřímeně a rozkročte se na šířku ramen, ruce si dejte v bok.
  2. Jednou nohou udělejte dlouhý krok vpřed. Pokrčte druhé koleno a jděte do podřepu – ale pozor, koleno se nesmí dotknout země. Stehna by měla svírat pravý úhel.
  3. V nejnižší poloze se zhruba na pět sekund zastavte a pak se vraťte do původní pozice.
  4. Opakujte stejný pohyb s druhou nohou. Celkem zvládněte 15 výpadů na každou nohu a dejte si 3 série.

Náš tip: V drogerii nebo lékárně seženete speciální gely nebo krémy proti celulitidě. Namažte jimi problematické partie před cvičením – zvýšíte tak účinek aktivních látek.

Pokud máte dostatek prostoru nebo cvičíte venku, nevracejte se mezi jednotlivými výpady do základní pozice, ale pokračujte v „chůzi“. Pokud máte dostatek prostoru nebo cvičíte venku, nevracejte se mezi jednotlivými výpady do základní pozice, ale pokračujte v „chůzi“.

4. Stoupání na překážku

Podobně jako výpady proti celulitidě skvěle fungují výstupy na překážky, které napodobují chůzi do schodů nebo do kopce. A stačí vám k nim jen židle. Platí přitom, že čím je překážka výš, tím víc tělo posílíte:

  1. Jednou nohou vykročte na židli a vyhoupněte se na ni.
  2. Nohu pak dejte zpět na zem a cvik zopakujte s druhou nohou.
  3. Cvičte v rychlejším tempu, abyste se rozehřáli. Vykročte 10× každou nohou a zopakujte celkem 3 série.

5. Zanožování

Další fígl proti pomerančové kůži je zanožování. Bonusem tohoto cviku je, že vám krásně vytvaruje zadeček:

  1. Postavte se čelem ke zdi nebo třeba k opěradlu židle a přidržujte se rukama. Stůjte jen na jedné noze.
  2. Druhou nohu zanožte dozadu a vracejte ji zpět dolů, aniž byste se dotkli země. Nezaklánějte se, ani se neprohýbejte.
  3. Vystřídejte nohy a cviky dělejte alespoň 20× na každou nohu.

Náš tip: Zanožování klidně cvičte i v kleku. Klekněte si na koleno, ruce opřete o zem a zvedejte nohu dozadu nahoru – tak, aby bylo stehno téměř vodorovně se zemí.

6. Zvedání pánve

Obě nejvíc rizikové partie, tedy stehna i zadek, posílíte zvedáním pánve. Cvičte ideálně ráno, kdy cvičením navíc nastartujete organismus a probudíte krevní oběh:

  1. Lehněte si na záda, pokrčte nohy a ruce nechte podél těla.
  2. Zvedejte ze země pánev a spodní část zad, dokud trup nebude v rovině se stehny.
  3. Zpevněte břicho i hýždě a chvilku vydržte.
  4. Pak se vraťte zpět na zem a opakuje asi 20× ve 3 sériích.

Zvedáním pánve se zbavíte celulitidy, ale také bolesti dolní části zad a posílíte břišní svaly.Zvedáním pánve se zbavíte celulitidy, ale také bolesti dolní části zad a posílíte břišní svaly.

Ďolíčky vyženete i masáží nebo správným jídelníčkem

Pohyb je sice základ, k hladké kůži vám ale pomůže i změna životosprávy. Alkohol nebo třeba kouření pokožce škodí – myslete na to a neřesti omezte. Nezapomínejte ani na pitný režim a stravovací návyky:

  • jezte pravidelně 5–6 menších porcí denně,
  • zařaďte do svého jídelníčku čerstvé ovoce a zeleninu, které jsou bohaté na vitamíny a minerály, ale také ryby a ořechy,
  • vypijte alespoň 2 litry tekutin každý den – nejlepší je čistá voda,
  • pokud pijete hodně kávy, nahraďte ji občas čajem.

Kromě jídla se zaměřte také na masáže, kterými hrbolatou kůži trochu vypnete. Namažte se krémem proti celulitidě a kartáčem na celulitidu krém vmasírujte do těla. Pokožku tak prokrvíte a rozproudíte lymfatický systém. K dostání jsou také masážní přístroje, které kombinují masírování a sání.

>> Masážní přístroje na odstranění celulitidy najdete na MALL.CZ. <<

Náš tip: Pokud si masírujete hrbolatá místa, použijte k tomu vymačkanou šťávu z citronu: naneste ji na kůži a kartáčkem vmasírujte. Citrony ale klidně také jezte nebo pijte citrusové šťávy – vyplavují škodlivé toxiny a zvyšují produkci kolagenu, který pokožku vypíná.

A pokud se nebráníte novým metodám, porozhlédněte se v obchodech po speciálních legínách proti celulitidě – vyrábí se z mikrovlákna, které tělo jemně masíruje. Tím podporuje krevní oběh a pomáhá vám shodit nadbytečné tuky.

>> Čtěte také, jak se zbavíte strií a získáte krásné bříško. <<

A aby vám nic neuniklo, sledujte nás na sociálních sítích – jsme na Facebooku, Instagramu i na YouTube.