7 tipů, kterými se ochráníte před letními paprsky | Blog Mall.cz

7 tipů, se kterými pokožku ubráníte před letními paprsky

Milujete léto? Vaše pokožka ho tak ráda nemá. Slunce a horko jí totiž dávají pořádně zabrat. Naštěstí jsou tu způsoby, jak kůži udržíte zdravou.

Kůže nemá dovolenou. Nedostatečná nebo špatná péče o pleť vás může pořádně potrápit. Se správnou péči proto začněte hned a myslete na ni celé léto.

Přibalte si do tašky dostatečnou ochranu proti slunečním paprskům, kvalitní regeneraci, a také dost vody.Přibalte si do tašky dostatečnou ochranu proti slunečním paprskům, kvalitní regeneraci, a také dost vody.

1. Hlavně hodně hydratujte

Tělo se skládá především z vody. Bez dostatečné hydratace nebude vaše kůže zdravá, proto ji doplňujte zevnitř i zvnějšku.

Doporučené množství vody, které byste denně měli vypít, záleží na věku, pohlaví a vykonávaných aktivitách. Nic nezkazíte, když v letních vedrech vypijete alespoň 2,5 až 3 litry tekutin. Nejlepší je čistá voda nebo bylinkový čaj. Sladké šťávy vám kvůli cukru spíše ublíží a kávu nepočítejte, protože dehydratuje. S každým šálkem kávy určitě vypijte sklenici vody.

Dostatečný příjem vody je pro hydrataci vaší pleti základ, ale potřebujete toho ještě trochu víc. Pleť se totiž v létě hodně vysušuje. Může za to slunce, suchý vzduch i bazénový chlor. Ráno a večer ji proto mažte hydratačními krémy.

Vaše pokožka potřebuje hydrataci, pořiďte si proto kvalitní hydratační krém.Vaše pokožka potřebuje hydrataci, pořiďte si proto kvalitní hydratační krém.

2. Opalovat ano, ale s rozumem

Časy, kdy byla v kurzu pleť v barvě porcelánu, jsou dávno pryč. Každý touží po co nejhezčím opálení. Honba za sluncem je ale někdy tak zběsilá, že ohrožuje naše zdraví.

Opalujte se hlavně pomalu a svědomitě, nejste na grilu. Pár hodin denně stačí, určitě se na pláži neválejte od rána do večera. Když se spálíte, tak kůže sice za pár dní zhnědne, ale zase se rychle sloupe. A pokožka vám za takový postup určitě nepoděkuje.

UV záření ze slunce je totiž příčinou nejenom opálení, ale také alergie a pigmentových skvrn. Z pleti, která se před sluncem nechrání, mizí kolagen a s ním i pružnost. Kůže pak stárne rychleji a tvoří se na ní vrásky. Paprsky navíc způsobují rakovinu kůže.

Opalování vynechejte, pokud:

  • používáte antibiotika,
  • máte alergii na slunce,
  • jste byli obdařeni příliš mnoho znaménky,
  • jste nemocní,
  • jste doma zapomněli opalovací mléko.

3. Používejte správný opalovák

Opalovací mléka, krémy a oleje pleť před sluncem dobře ubrání. Musíte je ale rozumně vybrat.

Na opalovacím přípravku bývá nejvýraznějším údajem jejich SPF číslo. SPF, anglicky sun protection filter (filtr na ochranu proti slunci), neznamená ani tak sílu ochrany, jako její trvání. Čím větší SPF, tím delší čas vás krém ubrání od slunce. A čím déle, tím lépe. Ideální je faktor 30, padesátku by měli používat lidé citliví na slunce. Když se ale budete opalovat moc dlouho, spálíte se i s padesátkou.

Pořiďte si takový opalovák, který má navíc ochranu proti UVA a UVB paprskům. Ty totiž pronikají hluboko pod kůži, kde dělají neplechu. Navíc projdou i skrze plavky, namažte se tedy i pod nimi.

Náš tip: Při opalování obnovujte ochrannou vrstvu každé dvě hodiny, a to i když je mléko voděodolné. 

>> Opalovací přípravek na svou pleť seženete na MALL.cz. <<

Opalovací vrstvu obnovujte co dvě hodiny.Opalovací vrstvu obnovujte co dvě hodiny.

4. Obličej chraňte zvlášť

Přemýšleli jste někdy nad tím, že obličej je pořád odhalený? Nikdy ho nechrání žádné oblečení, a přitom je kůže na obličeji tenčí než na těle.

Starejte se o obličej se zvláštní péčí. Nepatří na něj opalovací mléka na tělo, protože jsou moc mastná. V létě obličej potěšíte spíš něčím lehčím, bude se hodit opalovací krém minimálně s SPF 30. Ze stejného důvodu je dobré vyměnit hutný make-up za BB nebo CC krém. Ten sjednotí odstín pokožky a ve vedrech ji tolik nezatíží.

Pleť zakrývejte kloboukem nebo kšiltovkou, pomůžou i kvalitní sluneční brýle. Ty chrání citlivé okolí očí.

Rty se také snadno spálí. Pořiďte si balzám na rty s faktorem.

Se stylovou výbavou si ochranu před sluncem užijete.Se stylovou výbavou si ochranu před sluncem užijete.

5. Po spálení reagujte rychle

Usnuli jste na dece a zčervenali jako humr? Poškodila se vám vrchní vrstva kůže a je jí třeba rychle pomoct.

Začněte vlažnou sprchou, kterou pokožku omyjete a zchladíte. Na spálené místo naneste zklidňující panthenol ve spreji a potírejte se s ním několikrát denně. Mezi babské rady patří natřít se tvarohem nebo bílým jogurtem. Skvělé je také aloe vera, a to buď přímo z rostliny, nebo se prodává jako gel v tubě. Pro regeneraci kůže si vezměte vitamíny C, E a B.

Po spálení si určitě dejte na pár dní od slunce oddych a schovejte se do stínu.

Pozor, pokud se vám kůže barví do purpurova a máte na ní puchýře, trpíte třesavkou a dělá se vám špatně, navštivte lékaře.

Abyste se nespálili, opalujte se pomalu a dělejte pauzy ve stínu.Abyste se nespálili, opalujte se pomalu a dělejte pauzy ve stínu.

6. Regenerace, klíč úspěchu

Po opalování se o pokožku musíte náležitě starat. Hodí se na to krémy po opalování. Ty redukují případné lehké začervenání, zklidňují kůži a zajistí, aby opálení hned nevybledlo. Některé také umí pomoct kůži ke zhnědnutí.

Pokožce prospějete také směsí aloe vera s kokosovým olejem.

>> Pořiďte si na regeneraci kůže krém po opalování na MALL.cz. <<

7. Nezapomínejte na čištění

Není to novinka, ale pěkná pleť se prostě musí čistit. A to i v létě. Večer proto odstraňte zbytky opalovacího krému pleťovou vodou.

Jednou týdně si také dopřejte peeling, kterým odstraníte suché a odumřelé buňky. Opalování pak půjde lépe. Jenom pozor, neobrušujte citlivou pokožku, která se právě spálila.

Jaký letní přípravek se nejlépe osvědčil vám? Doporučte nám ho v komentářích.

 
  • +420 296 245 025