6 tipů pro snazší vstávání | Blog Mall.cz

6 tipů pro snazší vstávání

Také se vám ráno nechce z postele? Nastavujete si jednoho budíka za druhým, a nakonec nic nestíháte? Máme pro vás 6 tipů, jak se tohoto zlozvyku zbavit a vstát na první dobrou. 

Proč chorobné odkládání budíku škodí zdraví?

Lidské tělo má rádo pravidelné rytmy. Každý den zhruba dvě hodiny před budíkem zvyšuje tělesnou teplotu a vyplavuje stresové hormony, které mají za úkol nastartovat celý organismus na nadcházející den. Odložením budíku a opětovným uvelebením ke spánku mu ale dáte najevo, že se jednalo jen o planý poplach.

Jakmile pak budík zazvoní znovu a znovu, tělo je vystaveno obrovskému šoku, který rozdýchává téměř celé dopoledne. A tak místo toho, abyste se cítili odpočatí, jste unavení a podráždění. Časem si kvůli odkládání budíku vnitřní hodiny tak rozhodíte, že nebudou vědět, kdy mají dát tělu povel ke spánku a kdy ke vstávání.

Jak docílit toho, abyste po ránu hýřili energií a dobrou náladou? Dodržujte pravidelný rytmus a vstávejte na první zazvonění.

Posouvání budíku dramaticky rozhodí váš organismus.Posouvání budíku dramaticky rozhodí váš organismus.

6 tipů, jak vstát na první dobrou

1. Uvařte si doma výtečnou kávu

Udělejte si z ranní kávy příjemný rituál. Zainvestujte do kávovaru a nechte si připravit cappuccino jako od baristy. Pokud po ránu rádi lenošíte a máte na to čas, zalezte si s kávou zase do peřin a udělejte si pár minut pro sebe.

2. Těšte se na…

Vzpomínáte, jak jste byli malí? Během roku vás rodiče tahali horko těžko z postele a na Vánoce jste byly u stromku ještě před budíkem? Je totiž mnohem jednodušší zvednout se z postele pro něco, na co se těšíte než kvůli něčemu, co musíte. Vyšetřete si ráno pár minut na pravidelný rituál. Vypijte si v posteli kávu, prolistujte si oblíbený časopis, dejte si osvěžující sprchu, zacvičte si, udělejte to, co vás skutečně baví a na co se můžete denně těšit. Ve fantazii se meze nekladou.

Klidně vstávejte pomalu. Ranní kávu si vychutnejte pod peřinou.Klidně vstávejte pomalu. Ranní kávu si vychutnejte pod peřinou.

3. Když se probudíte ještě před plánovaným budíkem, vstaňte

Až se zase jednou probudíte ještě před budíkem, vstaňte. Jakmile se totiž znovu zavrtáte do peřin a usnete, budete se po zazvonění budíku cítit mnohem ospalejší. Poslouchejte své tělo a využijte toho, že vás vzbudilo dříve. Udělejte si pořádnou snídani, přečtěte si kapitolu v knížce nebo se jděte projít se psem. Věřte, že budete mít z celého dne mnohem lepší pocit.

4. Buďte na sebe přísní

Největším problémem všech chorobných odkladačů budíku je slabá vůle. A tak plán brzkého vstávání, který si před usnutím vytvoříte, se s prvními zvuky budíku rozplyne. Důvodů, proč zůstat ještě pět minut v posteli si váš mozek vymyslí tisíce. Buďte na sebe tvrdí. Nepodlehněte lákavé vidině si ještě pár minut odpočinout. Stejně si neodpočinete. Naopak. Pokud opět usnete, budete se cítit ještě více unavení, než kdybyste vstali hned. Buďte na sebe tvrdí. Bude to bolet, ale půjde to.

5. Před spaním se napijte

Bojovat s močovým měchýřem je předem prohraný souboj. Dříve, či později prostě budete muset vstát. V koupelně pak rovnou zůstaňte, opláchněte si obličej nebo se osprchujte.

Hned po probuzení se protáhněte nebo si zatančete. Okamžitě se vyplaví endorfiny a ráno začnete s úsměvem na tváři.Hned po probuzení se protáhněte nebo si zatančete. Okamžitě se vyplaví endorfiny a ráno začnete s úsměvem na tváři.

6. Buďte aktivní

Nastavte si v mobilu místo protivného alarmu oblíbenou písničku a nacvičte si lehkou choreografii. Jakmile vám ráno budík zazvoní, začněte tančit. Rozcvičíte ztuhlé svaly, rozproudíte krev a vyženete do oběhu endorfiny.

 Ruku na srdce. Máte i vy potíže ráno vstát? Nebo máte zaručený recept, jak nastartovat den? Napište nám do komentářů na náš Facebook, jak u vás probíhá ráno.

Nemůžete ráno být bez dobré kávy? Nenechte si ujít náš Kávový klub! Je to jednoduché. Zaregistrujte se, získejte 10 % slevu na první nákup a poté zvýhodněné nabídky kávového zboží, ze kterých si můžete pravidelně vybírat každý měsíc.

Témata:
  pohyb, zdraví
 

Doporučujeme

  • +420 296 245 025