5 pomůcek, se kterými si uděláte domácí posilovnu | Blog Mall.cz

5 pomůcek, se kterými si uděláte domácí posilovnu

Jestliže nemáte čas chodit do posilovny, můžete si malé fitko zřídit i doma. A nemusíte kvůli tomu kupovat desítky činek, kovové stojany a posilovací lavice. Vybrali jsme pro vás pět malých a cenově dostupných pomůcek, se kterými své svaly procvičíte stejně dobře jako tréninkem v posilovně.

Jestliže s domácím cvičením teprve začínáte, přečtěte si náš dřívější článek o cvičení a hubnutí u televize. Následující pětice cvičebních pomůcek je určená spíše těm, kteří chtějí domácím tréninkem plnohodnotně nahradit posilovnu.

5 základních pomůcek pro domácí protažení celého těla pořídíte už okolo tisícovky.

1. TRX

Závěsný systém pro cvičení celého těla – Total Body Resistance Exercise – původně sloužil pro potřeby americké armády. Postupem času se však dostal i do fitness center a domácností, protože umožňuje perfektní procvičení celého těla jen s vlastní vahou.

TRX je vhodný pro všechny – muže, kteří chtějí cvičit silově, i ženy, které hodlají zpevnit tělo nebo shodit tuk z problémových partií. Na TRX procvičíte všechny svaly, stačí si pořídit hrazdu, na kterou systém zavěsíte. Pokud hrazdu nemáte a nechcete, můžete TRX pomocí dveřního závěsu umístit mezi zárubeň a dveře.

Sluší se dodat, že TRX je pouze jeden ze závěsných systémů – pokud za něj nechcete příliš utrácet, zkuste levnější a stejně účinnou alternativu.

Originální TRX je docela drahé, vy si domů klidně pořiďte levnější alternativu.

2. Kettlebell

Železná koule se zploštělým dnem a uchem na horní straně pochází z Ruska, ale dnes s ní cvičí sportovci po celém světě.

Kettlebell je v porovnání s klasickou činkou lepší v tom, že jeho těžiště je posunuté dále od místa úchopu. Díky tomu při cvičení zapojujete i stabilizační svaly a zlepšujete pohybovou koordinaci. Výsledkem je tak nejen rozvoj síly, ale také rychlosti, pohyblivosti a pružnosti.

Obliba kettlebellu roste mezi amatérskými i profesionálními sportovci.

3. Gumové pásy a expandéry

Gumové pásy možná budete znát pod jménem Thera-band – podle firmy která je vyrábí. Princip cvičení je podobný tomu s TRX, jen gumové pásy a expandéry nemusíte nikam zavěšovat – k jejich fixaci slouží vaše vlastní tělo.

Cvičení s gumovými pásy a expandéry je vhodné pro všechny aktivní i začínající sportovce, náročnost cvičení si můžete přizpůsobit tím, že zkrátíte/prodloužíte cvičící gumu. Čím je delší, tím je odpor gumy menší a cvičení jednodušší.

Gumové expandéry jsou nenáročné: stačí jen najít volné místo v bytě a můžete cvičit.

4. Posilovací kolečko

Zdánlivě nenápadné kolečko s dvěma úchopy po stranách je perfektním nástrojem pro posílení břišního svalstva, rukou, ramen, zad i pasu.

S posilovacím kolečkem cvičte vkleče, pokročilejší cvičenci můžou začínat i vestoje. V obou případech je principem odjet kolečkem co nejdále od těla a následně jej zase přitáhnout k sobě. Jakkoliv to může znít jednoduše, cvičení je vhodné spíše pro zkušenější jedince a ze začátku si raději dopomáhejte gumovým expandérem.

Cvičení s posilovacím kolečkem vypadá snadno, ale je to pořádná dřina.

5. Medicinbal

Na základní škole jste ho možná nesnášeli, ale teď je na čase mu odpustit – medicinbal vám podobně jako kettlebell pomůže s rozvojem síly, rychlosti a výbušnosti. Navíc se hodí i k rehabilitačnímu cvičení po zranění nebo operaci.

Medicinbal seženete ve spoustě velikostí, nejčastěji od 2 až do 50 kg. Můžou s nimi proto cvičit jak útlé ženy, tak i statní pánové.