Pitný režim je u dětí důležitý. Víte, co je pro ně nejlepší?

Nečekejte, až budou mít žízeň, a pravidelně jim dávejte napít. Dehydratace se může projevit bolestmi hlavy, únavou nebo podrážděním. A co je pro děti vhodné?

  • Mateřské mléko: Pro kojence vůbec ta nejlepší tekutina.
  • Voda: Pro miminka, batolata i odrostlejší děti je vhodná kojenecká balená voda, u níž máte jistotu nejvyšší kvality a čistoty a která není chemicky upravená. Malým dětem raději nedávejte vodu z kohoutku, může obsahovat například dusičnany, které jsou pro dětský organismus nebezpečné.
  • Čaje: Podávejte ovocné nebo bylinkové čaje speciálně určené pro děti. Rozhodně je ničím nepřislazujte!
  • Ovocné a zeleninové šťávy: Používejte jen 100% džusy, které řeďte kojeneckou vodou, aby nebyly moc sladké. Neměly by tvořit základ pitného režimu, tím by měly být mléko a voda.

Teplé, nebo studené?

Nápoje by neměly být ani moc ledové, ani moc teplé – jejich teplota se má pohybovat kolem 20 až 25 °C. Pokud je totiž nápoj příliš vychlazený nebo horký, tělo se s teplotním rozdílem hůře vypořádává.

Co dělat, když nechtějí pít?

  • Dejte jim k nápoji brčko, bude je to víc bavit.
  • Pořiďte jim lahev se sportovním uzávěrem nebo ozdobná míchátka v podobě zvířátek.
  • Zkombinujte několik barevných nápojů, které se nepromíchají a vytvoří ve sklenici pruhy.

Široký výběr lahví na vodu naleznete zde >>

 

Doporučujeme

  • +420 296 245 025