Buďte ve formě i s dětmi

Máte dojem, že k tomu, abyste se s dětmi udrželi ve formě, potřebujete chůvu, dietní program a vybavenou posilovnu? Omyl! Víme, jak si dáte do těla i s dětmi na krku.

Nejdřív shazujte kila, potom posilujte

Poporodních kil se zbavují nejen novopečené maminky, ale bříško shazují i tatínkové. Jakmile začnete s kily něco dělat, přizvěte si malého člena rodiny k ruce – při cvičení se s dítětem sblížíte a nemusíte mít výčitky, že se potomkovi dostatečně nevěnujete.

Po porodu do denního režimu zařaďte podle svého pocitu procházky. Po šestinedělí začněte s  jednoduchým posilováním či jógou nebo pilates a zhruba po půl roce se vraťte ke všem sportovním aktivitám jako před porodem. I tatínkům půjde hubnutí lépe, pokud společně najedete na zdravější stravování, které by mělo být především pravidelné a vyvážené.

Pokud kojíte, půjdou kila dolů ještě snáz – každý den spálíte kojením tolik, jako kdybyste zašla na hodinu tance nebo tenisu.Pokud kojíte, půjdou kila dolů ještě snáz – každý den spálíte kojením tolik, jako kdybyste zašla na hodinu tance nebo tenisu.

Spousta rodičů si myslí, že k hubnutí s dítětem potřebují chůvu na hlídání a vybavenou posilovnu. Opak je ale pravdou. Doporučujeme využívat každé příležitosti, kdy můžete s kočárkem nebo nosítkem vyrazit ven. Jakmile bude dítko starší, těšte se i na nejrůznější hry, při kterých půjdou kila dolů.

Švihadlo

Pár minut skákání přes švihadlo denně a získáte vypracované nohy a zpevněný střed těla.

Závody

I vás bude obyčejný běh bavit víc, když si s dětmi zazávodíte na čas nebo vzdálenost. A nebo se „hecněte“ a porovnejte v závodu síly s partnerem.

Trampolína

Děti milují skákání na trampolíně a vy byste měli taky. Skákáním zhubnete, protáhnete šlachy a zlepšíte kardiovaskulární systém.

Skákání na trampolíně není jen pro děti. Přidejte se a uvidíte, jak rychle půjdou kila dolů.Skákání na trampolíně není jen pro děti. Přidejte se a uvidíte, jak rychle půjdou kila dolů.

Skákání panáka

Pořiďte si křídy a kreslení po chodníku proložte zábavou z vašich dětských let.

Trénujte balanc

I obyčejná „holubička“ zpevní střed těla a posílí břicho i záda. Schválně, kdo vydrží déle – vy nebo děti?

Hra na honěnou

Děti jsou sice pomalejší, ale jen tak se neunaví. Buďte si jistí, že po hodince hry na honěnou setřete pot z čela i vy.

Míčové hry

Stačí jeden balón a hned můžete hrát fotbal, volejbal nebo vybíjenou. Nevadí, že s dětmi, zvlášť pokud jsou malé, nedodržujete pravidla. Důležitý je pohyb!

S míčem můžete jít na zahradu, na městské hřiště a vejde se i do kufru při cestě na dovolenou.S míčem můžete jít na zahradu, na městské hřiště a vejde se i do kufru při cestě na dovolenou.

Plavání

V bazénu rovnoměrně posílíte celé tělo a vytvarujete svaly. Děti si užijí zábavu v brouzdališti a později je můžete i naučit plavat.

In-line brusle

Kolečkové brusle v sobě spojují kardio i posilování. Tlačte před sebou kočárek, nebo dítko usaďte do nosítka. Společně poznávejte krásy okolí a dejte si pořádně do těla.

Ani v zimě se o zábavu a hubnutí nepřipravíte. Sáňkování, bruslení a lyžování jsou ideální sporty pro snížení váhy.

5 cviků na posílení celého těla pro maminky i tatínky

K aktivnímu pohybu přidejte i posilování, které vytvaruje postavu.

1. Rozlučte se s povislým břichem

Novopečené rodiče obvykle nejvíc trápí povolené břicho. Zbavit se ho přitom můžete i při odpoledním odpočinku na dece. Lehněte si na záda a pokrčte nohy. Dítko si položte na holeně a zvedejte současně nohy do pravého úhlu a hlavu s horní části trupu. Zatímco posilujete přímé břišní svaly, dítko „létá“ nad zemí.

Oblíbený cvik nadchne děti a rodičům posílí břicho.Oblíbený cvik nadchne děti a rodičům posílí břicho.

2. Posilněte nohy

I krmení dítka je dobrá příležitost, jak si zaposilovat. Usaďte dítě do židličky nebo kočárku a pusťte se do cvičení. Zanožte levou nohu a pomalu si klekejte. Zastavte kolenem pět centimetrů nad zemí a zároveň děťátku podejte sousto. Pomalu se zvedejte, vyměňte nohy a opakujte.

3. Pevná prsa i ruce

Při zvedání prcka z postýlky a při chování dáte rukám pořádně zabrat, avšak při cíleném posilování zpevníte i prsní svaly. Lehněte si na záda na podložku a připravte děťátku pořádný letecký zážitek – propínejte ruce a dítko zvedejte nad hlavu. Přidáte-li i zvedání nohou, posílíte navíc břicho.

4. Zpevněte celé tělo

Prkno, neboli plank, je cvik na zpevnění středu těla a cvičit ho můžete i nad ležícím miminkem. Začnete v pozici na všech čtyřech, protáhněte nohy a zapřete se o špičky. Položte se na předloktí a vtahujte břicho. Dejte si pozor, aby se vám nepropadala bedra.

Když si vám navíc starší dítko lehne na záda a chytí se okolo krku, získáte zátěž a cvičení si ztížíte. Pokud chcete posílit i ruce, začněte klikovat. 

Pevný střed těla, vypracovaná záda i svalnaté ruce – kliky s dětmi na krku zajistí vše.Pevný střed těla, vypracovaná záda i svalnaté ruce – kliky s dětmi na krku zajistí vše.

5. Vypracovaná stehna

Uvažte si dítě do šátku nebo ho usaďte do nosítka, rozkročte se a s výdechem klesejte celým tělem dolů. Kolena mějte vytočená dopředu a podsaďte pánev. Chvíli vydržte a pomalu se zvedejte. 

Zatímco si dítko hraje na dece, vy můžete jednoduše posilovat – i klasické sklapovačky a dřepy jsou lepší, než žádný pohyb. Váš potomek zároveň uvidí, že vás pohyb baví a sám získá pozitivní přístup ke zdravému životnímu stylu.

Jak cvičíte s dětmi vy? Podělte se s námi o svoje tipy na cviky v komentářích anebo na Facebooku

 

Doporučujeme

  • +420 296 245 025