Trekingové hole protáhnou a posílí 90 % vašich svalů

Chůze je nejzdravější druh pohybu. A když si s sebou na pěší výlet vezmete trekingové hole, budete zdraví jako řepa a rybička dohromady. Přesvědčte se sami, že tyto hůlky nejsou pouze hračkami pro čilé babičky, ale sportovním náčiním pro všechny věkové kategorie.

Celým tělem vpřed

Oproti běžné chůzi rozpohybujete chůzí s trekingovými holemi 90 % těla. Trekové hole zapojí do pohybu nohou také horní část těla, čímž posilujete svaly na rukou a na zádech. Díky tomu jsou trekové hole ideální pro lidi se sedavým zaměstnáním.

Hůlky jsou skvělou pomůckou také pro ty, kteří chtějí shodit nějaké to kilo. Zapojení celého těla při chůzi totiž účinně spaluje kalorie a tuky. Rozproudí se krev nejen v nohou, ale i ve zbytku těla, a proto je chůze s hůlkami blahodárná pro krevní oběh. V neposlední řadě umožňují hůlky držet konstantní tempo, rytmus chůze a pravidelný dech.

Trekové hole usnadní vašemu tělu výstupy i sestupy a zvládnete i delší vzdálenosti.Trekové hole usnadní vašemu tělu výstupy i sestupy a zvládnete i delší vzdálenosti.

Velkou výhodou trekingových holí (nazývaných i jako trekové hůlky) je jejich dostupnost a účinnost. Trekking walking je sport vhodný pro milovníky občasných procházek i ostřílené atlety. Aktivní chůzi s holemi mohou provozovat malé děti i důchodci, lidé různých kondic i lidé se zdravotním omezením.

Zdolejte každý kopec

Trekové hůlky se občas pletou s holemi na nordic walking, ačkoli jde o dvě různá náčiní a aktivity.

  • Nordic walking je rychlá chůze po rovném terénu. Hole jsou lehké a pomáhají v odpichu.
  • Trekking walking láká majitele hůlek do náročnějších terénů, jako jsou kopce, hory či lesy, kde se setkají se stoupáním a klesáním.

Každý styl pohybu si žádá speciální hole, např. nordic walking s trekovými holemi je nepohodlný.Každý styl pohybu si žádá speciální hole, např. nordic walking s trekovými holemi je nepohodlný.

Při výstupu přenesou hole část váhy na ruce a ramena a ulehčí tak tíhu vašim nohám. Ještě důležitější roli však hraje přesun váhy při sestupu, který bývá za normálních okolností zničující pro kolenní klouby (obzvlášť pokud jdete s batohem). Díky holím můžete během sestupu bez většího problému zrychlit.

Jak vybrat správné hůlky

Ačkoli ve světe Harryho Pottera si hůlky vybírají své kouzelníky, v našem světe si sportovci musí vybrat trekové hůlky sami. Při výběru hůlek jsou nejdůležitější tyto faktory:

  • délka,
  • materiál,
  • ovládání,
  • možnost složení.

Vybrat správnou délku hůlek je klíčové, ale nijak složité. Pravidlem je, že pokud se špička hůlky dotýká země a sevřete její rukojeť, měl by váš loket tvořit pravý úhel. Pokud objednáváte přes internet, vypočítejte si správnou délku pomocí koeficientu 0,68. 

Délku hůlek vybírejte vždy podle své výšky a nastavujte podle terénu.Délku hůlek vybírejte vždy podle své výšky a nastavujte podle terénu.

Co se týče materiálu, platí, že čím je lehčí, tím jsou hůlky kvalitnější. Nejlehčím materiálem je karbon. Pokud byste raději levnější variantu, zkuste o něco těžší hliník. I rukojeti mají různé materiály, ale důležitější je, aby byly anatomicky tvarované.

Některé hole jsou skládací, čímž vám usnadní přepravu. Nejsou však nutné, neboť i hole, které nejsou skládací, velmi snadno připevníte na batoh. Existují také teleskopické hole, které kromě skladnosti umožňují měnit délku za pochodu.

Chodíte s trekovými hůlkami? Podělte se o zážitky z výletů v komentářích nebo na Facebooku.

 

Doporučujeme

  • +420 296 245 025