Nejčastější chyby, které děláme při nákupech | Blog Mall.cz
Nejčastější chyby, které děláme při nákupech

Nejčastější chyby, které děláme při nákupech

Znáte to, naletět nepoctivému obchodníkovi nebo se nechat zlákat zdánlivě výhodnou nabídkou, to už se stalo snad každému z nás. Přitom existuje jednoduchý návod, jak se většiny nejčastějších chyb při nakupování snadno vyvarovat.

Chyba 1: Zbytečně přeplácíme za zboží

Je jasné, že některé obchody nabízejí zboží, které chcete vidět dříve, než si ho koupíte. Buď proto, že si ho chcete vyzkoušet, nebo si ověřit jeho kvalitu. Na druhé straně ale kupujete i balené produkty, které jsou vždy ve stejné kvalitě a od stejného výrobce. U tohoto zboží nemá žádný smysl platit zbytečně více jenom proto, abyste si ho předem prohlédli. U věcí jako prací prášky, deodoranty, zubní pasty či kartáčky a podobně můžete koupit ten samý produkt online, a někdy až o 60 % levněji než v kamenném obchodě.

Chyba 2: Příliš dobré nabídky

Při snaze ušetřit často narážíme u pochybných obchodníků na nabídky až neuvěřitelně výhodné. Někdy se však může jednat o padělky nebo napodobeniny jiného zboží. Týká se to zejména dražších produktů a značek, protože pro prodejce znamenají větší zisk, například parfémy, luxusní kosmetika nebo žiletky. Tyto výrobky nejen nedosahují ani zlomku kvality originálu, ale dokonce mohou být i nebezpečné pro vaše zdraví. Proto je třeba nakupovat pouze u důvěryhodných, případně výrobcem autorizovaných firem. Tito prodejci garantují originalitu, kvalitu a bezpečnost veškerého prodávaného sortimentu.

Chyba 3: Netransparentní ceny a sortiment

Každý už ví, že internet je králem srovnávání cen. Přesto spoléháme na ceny v obchodech a snadno naletíme na slevy, které ve skutečnosti slevami vůbec nejsou. Kamenné obchody totiž využívají toho, že si při nákupu nemůžeme ve vyhledávači porovnat ceny produktů, tak jako při nákupu online. Navíc na internetu dopředu víme, jaké zboží má obchodník zrovna na skladě, a nejsme překvapeni, že v obchodě, do kterého jsme přišli, zboží nemají. v internetových obchodech mají tisíce produktů skladem, které si v klidu a bez stresu prohlédnete, vyberete a porovnáte ceny.

Chyba 4: Zbytečně ztrácíme čas pravidelnými nákupy

Většina z nás používá stejnou pastu, šampón nebo deodorant už několik let, protože jsme s nimi spokojeni. Proto každý týden vyrážíme do drogerie, abychom nakoupili stále to samé zboží, čímž zbytečně ztrácíme čas. E-shopy nabízejí možnost uložit si vybrané zboží mezi oblíbené produkty a zopakovat předchozí objednávky jedním kliknutím. Díky tomu získáte více volného času, který můžete věnovat sobě nebo své rodině.

Chyba 5: Přizpůsobujeme se věcem, které se mají přizpůsobit nám

Naneštěstí pro většinu z nás se pracovní doba nepřizpůsobí našemu časovému plánu. V práci musíme být v určitých hodinách, a ani ostatní aktivity si nemůžeme vždy naplánovat podle sebe. Proto namísto čekání na pošťáka, lidé stále častěji volí možnost doručení na nejbližší pobočku nebo doručení kurýrem přímo do ruky ve zvolený čas.