Nedaří se vám zhubnout? Na vině může být stres

Stres nebo hormonální změny mohou způsobit, že se úspěšné hubnutí zastaví, a to i proti vaší vůli. Psychika je totiž pro ztrátu přebytečných kil důležitá.

Další častou příčinou je špatně nastavený redukční režim. Jak totiž člověk o něco zhubne, nároky těla na výživu se změní. Pokud se tomu člověk nepřizpůsobí, hubnutí se zastaví.

Než si hubnoucí začne dělat starosti, měl by vědět, že kolísání hmotnosti o jeden až dva kilogramy v průběhu dne je běžné a normální.

Proto je dobré, kontrolovat si váhu nejvýš dvakrát do týdne, vždy ve stejný čas. Přehnané sledování kilogramů "rozhodí" psychiku, přitom je psychická pohoda pro úspěšné hubnutí důležitá.

Krátkodobé zastavení hubnutí nebo i přechodný nárůst hmotnosti způsobují u žen periodické hormonální změny. Během ovulace nebo menstruace může hmotnost stoupnout o jeden až tři kilogramy, a je to normální.

Pozor na hormony

Úbytek kilogramů může zastavit také hormonální antikoncepce nebo náhradní hormonální léčba u žen v přechodu. Ručička váhy jde nahoru i při nepravidelném vyprazdňování, zácpě a nadměrném zadržování tekutin v těle, při vyčerpání a stresu. Hubnutí mohou bránit i některé léky, například na alergie, na depresi nebo cukrovku.

Pokud se váha zastaví na dva týdny, je dobré nejprve přehodnotit životosprávu. Odborná rada obvykle zabere. Zastavení poklesu hmotnosti nepodceňujte, v některých případech může být jedním z prvních příznaků nemoci, jako zvýšená funkce štítné žlázy, cukrovka nebo cysty na vaječnících.

Když je u hubnoucího zdravotně vše v pořádku, bývá častou chybou složení stravy a zastoupení živin v jednotlivých jídlech. Pokud člověk jen zmenší porce, ale nezmění zdroje, ze kterých energie pochází, nemusí hubnout. Součástí hubnoucího režimu musí být přiměřený pohyb. Ideální je dvakrát až třikrát týdně po dobu 45 až 60 minut.

Pomůcky pro zvýšení vaší kondice naleznete zde >>

 

Doporučujeme