5 pomůcek, se kterými si uděláte domácí posilovnu

Jestliže nemáte čas chodit do posilovny, můžete si malé fitko zřídit i doma. A nemusíte kvůli tomu kupovat desítky činek, kovové stojany a posilovací lavice. Vybrali jsme pro vás pět malých a cenově dostupných pomůcek, se kterými své svaly procvičíte stejně dobře jako tréninkem v posilovně.

Jestliže s domácím cvičením teprve začínáte, přečtěte si náš dřívější článek o cvičení a hubnutí u televize. Následující pětice cvičebních pomůcek je určená spíše těm, kteří chtějí domácím tréninkem plnohodnotně nahradit posilovnu.

5 základních pomůcek pro domácí protažení celého těla pořídíte už okolo tisícovky.5 základních pomůcek pro domácí protažení celého těla pořídíte už okolo tisícovky.

1. TRX

Závěsný systém pro cvičení celého těla – Total Body Resistance Exercise – původně sloužil pro potřeby americké armády. Postupem času se však dostal i do fitness center a domácností, protože umožňuje perfektní procvičení celého těla jen s vlastní vahou.

TRX je vhodný pro všechny – muže, kteří chtějí cvičit silově, i ženy, které hodlají zpevnit tělo nebo shodit tuk z problémových partií. Na TRX procvičíte všechny svaly, stačí si pořídit hrazdu, na kterou systém zavěsíte. Pokud hrazdu nemáte a nechcete, můžete TRX pomocí dveřního závěsu umístit mezi zárubeň a dveře.

Sluší se dodat, že TRX je pouze jeden ze závěsných systémů – pokud za něj nechcete příliš utrácet, zkuste levnější a stejně účinnou alternativu.

Originální TRX je docela drahé, vy si domů klidně pořiďte levnější alternativu.Originální TRX je docela drahé, vy si domů klidně pořiďte levnější alternativu.

2. Kettlebell

Železná koule se zploštělým dnem a uchem na horní straně pochází z Ruska, ale dnes s ní cvičí sportovci po celém světě.

Kettlebell je v porovnání s klasickou činkou lepší v tom, že jeho těžiště je posunuté dále od místa úchopu. Díky tomu při cvičení zapojujete i stabilizační svaly a zlepšujete pohybovou koordinaci. Výsledkem je tak nejen rozvoj síly, ale také rychlosti, pohyblivosti a pružnosti.

Obliba kettlebellu roste mezi amatérskými i profesionálními sportovci.Obliba kettlebellu roste mezi amatérskými i profesionálními sportovci.

3. Gumové pásy a expandéry

Gumové pásy možná budete znát pod jménem Thera-band – podle firmy která je vyrábí. Princip cvičení je podobný tomu s TRX, jen gumové pásy a expandéry nemusíte nikam zavěšovat – k jejich fixaci slouží vaše vlastní tělo.

Cvičení s gumovými pásy a expandéry je vhodné pro všechny aktivní i začínající sportovce, náročnost cvičení si můžete přizpůsobit tím, že zkrátíte/prodloužíte cvičící gumu. Čím je delší, tím je odpor gumy menší a cvičení jednodušší.

Gumové expandéry jsou nenáročné: stačí jen najít volné místo v bytě a můžete cvičit.Gumové expandéry jsou nenáročné: stačí jen najít volné místo v bytě a můžete cvičit.

4. Posilovací kolečko

Zdánlivě nenápadné kolečko s dvěma úchopy po stranách je perfektním nástrojem pro posílení břišního svalstva, rukou, ramen, zad i pasu.

S posilovacím kolečkem cvičte vkleče, pokročilejší cvičenci můžou začínat i vestoje. V obou případech je principem odjet kolečkem co nejdále od těla a následně jej zase přitáhnout k sobě. Jakkoliv to může znít jednoduše, cvičení je vhodné spíše pro zkušenější jedince a ze začátku si raději dopomáhejte gumovým expandérem.

Cvičení s posilovacím kolečkem vypadá snadno, ale je to pořádná dřina.Cvičení s posilovacím kolečkem vypadá snadno, ale je to pořádná dřina.

5. Medicinbal

Na základní škole jste ho možná nesnášeli, ale teď je na čase mu odpustit – medicinbal vám podobně jako kettlebell pomůže s rozvojem síly, rychlosti a výbušnosti. Navíc se hodí i k rehabilitačnímu cvičení po zranění nebo operaci.

Medicinbal seženete ve spoustě velikostí, nejčastěji od 2 až do 50 kg. Můžou s nimi proto cvičit jak útlé ženy, tak i statní pánové.

 

Doporučujeme

  • +420 296 245 025