Rozjeďte to na in-line bruslích: rady pro začátečníky

Než poprvé nasadíte brusle a prosvištíte po nejbližší cyklostezce, omrkněte naše rady pro začínající bruslaře. Vyhnete se pobytům v příkopech a intimním setkáním s pouličními lampami.

Stojíte-li na bruslích poprvé, vyberte si pro svůj trénink plochu bez provozu a zbytečných překážek. Doporučujeme široké a otevřené prostory, jako jsou například firemní parkoviště během víkendu. Zvolte rovný povrch z betonu nebo asfaltu.

Abyste zabránili zbytečným úrazům a ortopedickým patáliím, pořiďte si před jízdou chrániče na lokty, kolena a dlaně. Pro úplný klid duše si nasaďte také přilbu.

Takto vypadá kompletní bruslařská výbava v akci.Takto vypadá kompletní bruslařská výbava v akci.

Správný postoj a rozjíždění

Než se poprvé rozjedete, vyzkoušejte si doporučený postoj. Chodidla rozkročte do šířky ramen, pokrčte kolena a trup mírně předkloňte. Paty nasměrujte k sobě a špičky od sebe, aby vaše chodidla tvořila tvar písmena V. Díky této poloze získáte správnou rovnováhu a nepřepadnete.

Nohama se odrážejte mírně do stran, ale dávejte pozor, abyste se neodráželi pouze z jednoho kolečka, ale ze všech. Ušetříte si tak energii k odrazu.

Začínejte krátkými skluzy a postupně je prodlužujte.Začínejte krátkými skluzy a postupně je prodlužujte.

Po odrazu vraťte nohu zpět pod tělo a přesuňte na ni váhu, abyste se následně mohli odrazit druhou nohou. Bruslaři musí na rozdíl od koloběžkářů při každém odrazu střídat nohy.

Jak brzdit a zastavit

Než budete mít odrážení v malíku, doporučujeme zastavovat s pomocí okolních překážek, jako jsou zdi, ploty či lampy. Dejte ruce před sebe a po doteku překážky je pokrčte.

Později můžete začít s brzděním pomocí patní brzdy. Jde o plastový výstupek v zadní části pravé brusle. Při jízdě mírně pokrčte levou nohu a přesuňte na ni váhu. Předsuňte pravou nohu, zvedněte špičku a tlačte patou na brzdový špalek.

Pro jistotu se brzdění pomocí špalku učte při co nejnižší rychlosti.Pro jistotu se brzdění pomocí špalku učte při co nejnižší rychlosti.

Jak zatáčet a (ne)padat

Abyste nemuseli jezdit stále jen za nosem, potřebujete se naučit zatáčet. To jako začátečníci zvládnete dvěma způsoby:

  • Po rozjezdu dejte nohy vedle sebe a mírně odkloňte chodidla do požadovaného směru.
  • Předsuňte nohu, na jejíž stranu chcete zatočit, přesuňte na ni váhu a ruce namiřte do směru otáčení.

Bruslaři jsou tak trošku jako hrušky: Každý jednou spadne. Ale nebojte, existuje způsob, jak padat bezbolestně. Pokuste se dopadnou nejprve na kolena a následně na lokty a dlaně, tedy na všechny části, na kterých máte chrániče.

Neudržíte-li rovnováhu a budete mít pocit, že za chvíli spadnete na záda, pokuste se za jízdy dřepnout a chytit se za kolena. Tím se dostanete do stabilizované bruslařské polohy.

Znáte nějaké vychytávky, díky kterým jste se rychle naučili bruslit? Podělte se o ně v komentářích nebo na Facebooku.

 

Doporučujeme

  • +420 296 245 025